یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس استان یزد: بسياري از موارد و اطلاعات هستند که بهتر است شما آنها را هيچ گاه در فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي به اشتراک نگذاريد، در ادامه به 10 مورد که مهمتر هستند اشاره مي نماييم:

 1- تاريخ تولدتان به طور کامل و صحيح

 شايد ثبت تاريخ تولد باعث ارسال پيامهاي تبريک از سوي دوستان و آشنايان در روز تولدتان براي شما گردد اما از سوي ديگر افراد سودجو با استفاده از اين اطلاعات و سرقت ديگر مشخصات شما اقدام به افتتاح حساب کاربري با نام و نام خانوادگي شما مي نمايند و  از اين راه دست به سودجويي و فريب افراد ميزنند.

 2- موقعيت مکاني

 بسياري از مردم نمي دانند که وقتي يک مطلب را در شبکه هاي اجتماعي به اشتراک ميگذراند يا براي فردي ارسال مي کنند، موقعيت مکاني آنها مشخص مي شود. ارائه اطلاعات مربوط به موقعيت مکاني مي تواند خطرناک باشد براي مثال افراد سارق متوجه مي شوند که شما در منزل حضور داريد يا خير؟ بسته به تنظيمات حريم خصوصي که شما براي شبکه هاي اجتماعي که عضو آن هستيد انجام داده ايد، اگر ارسال يک پيام در زماني که شما در تعطيلات به سر مي بريد موقعيت مکاني شما را مشخص کند، چراغ سبزي خواهد بود براي ورود سارقين به منزل و غارت اموال و اثاثيه شما.

 3- ارسال تصاوير فرزندتان يا فرزندان دوستانتان به همراه نام آن ها

 اين موضوع حساس است. همه ما ميخواهيم از فرزندانمان حمايت کنيم، ما هيچ وقت آنها را در يک بزرگراه که خودروها با سرعت درحرکت هستند رها نمي کنيم و هميشه مراقب آنها هستيم اما متأسفانه بسياري از ما صدها تصوير از کودکانمان را به همراه نامشان در شبکه هاي اجتماعي و ديگر رسانه هاي مجازي درسرتاسر دنيا براي مشاهده افراد پخش مي کنيم. مشکل اصلي اين است که شما نمي توانيد مطمئن باشيد تنها دوستان شما اين تصاوير را مشاهده مي کنند.

 چه اتفاقي ميافتد اگر گوشي هوشمند يا لپ تاب دوستان شما که تصاوير در آنها موجود است به سرقت برود؟ يا اينکه مطمئن هستيد دوستان شما تنظيمات حفظ حريم خصوصي را انجام داده اند؟ و افراد ناشناس به صفحات آنها در شبکه هاي اجتماعي دسترسي ندارند؟ پس نمي شود به دوستان اطمينان کامل داشت که اطلاعات از طريق آنها در اختيار افراد ناشناس قرار نگيرد.

 بنابراين بهتر است فرض کنيد که فضا کاملاً عمومي است و مطالبي را که نمي خواهيد تمام افراد در سرتاسر جهان به آن دسترسي داشته باشند در اين شبکه ها ارسال نکنيد. اگر شما تصويري از فرزندانتان در شبکه هاي اجتماعي ارسال گرديد، نام و هرگونه توضيحات در مورد آن را حذف نماييد زيرا دوستان واقعي شما که کودک را ميشناسند نياز به اسم، توضيحات اضافي و هرگونه بر چسبي ندارند.

 4- آدرس منزلتان

 شما هيچوقت متوجه نمي شويد که چه کساني اطلاعات مربوط به شما را مي خوانند و آنها را جمع آوري مي کنند. بنابراين آدرس خود را در شبکه هاي اجتماعي ارسال نکنيد زيرا با اين کار، زمينه و بستر را براي سوءاستفاده مجرمين به راحتي آماده مي نماييد. با قرار دادن آدرس، زمينه را براي ارتکاب جرايم بسيار زيادي با دستان خودمان براي مجرمان آماده کرده ايم.

 5- شماره واقعي تلفن شما

 ممکن است بخواهيد که دوستانتان قادر باشند با شما تماس بگيرند ولي ممکن است که شماره تلفن به دست افراد ديگر نيز بيفتد از اين طريق افراد مي توانند به وسيله شماره تلفن، اطلاعاتي ديگري نظير آدرس شما را از طريق اينترنت و ديگر روشها پيدا کنند.

 6- وضعيت روابط شخصي شما

 نياز نيست که افراد غريبه اطلاعاتي از روابط شخصي و خانوادگي شما داشته باشند و به حريم خصوصي شما وارد شوند. زيرا آشنايان از وضعيت کلي شما مطلع هستند و جزئيات نياز به مطرح شدن در اين فضاي عمومي ندارد.

 7- تصاوير با برچسب مشخص کننده مکاني

 برخي از تصاوير داراي برچسب هايي هستند که نشان دهنده مکان جغرافيايي آن هستند. اين اطلاعات ممکن است توسط دوربين گوشي شما ثبت شود و خود شما هم از آن اطلاع نداشته باشيد. پس سعي کنيد عکس هايي را ارسال کنيد که بدون برچسب جغرافيايي باشد.

8- برنامه تعطيلات

 "دوستان من در 12 آبانماه با خانواده به مسافرت خواهند رفت" اين نمونه هاي از جمله هايي است که شما نبايد در شبکه هاي اجتماعي قرار دهيد و افراد ناشناس را از برنامه هاي زماني که منزل خود را ترک مي کنيد مطلع نماييد. به همين خاطر بهتر است برنامه زماني سفرتان و همچنين تصاويري که نشاندهنده اين است که شما هنوز در سفر هستيد را منتشر نکنيد. پس تا زماني که به منزل برنگشتيد تصاوير و خاطراتي در مورد تعطيلات و سفرتان منتشر نکنيد.

 9- چيزهايي که باعث خجالت شما در برابر خانواده و يا همکارانتان در محل کار مي شود

 قبل از اين که هر مطلب يا تصويري را در شبکه هاي اجتماعي به اشتراک بگذاريد با خودتان فکر کنيد که آيا ميخواهيد اين مطلب را خانواده و يا همکاران و مديرتان ببيند؟ اگر نه، مطلب را ارسال نکنيد و اگر آن را به اشتراک گذاشتيد و تصميم گرفتيد آن را حذف کنيد به اين معني نيست که هيچ کس قبل از آن که شما اقدام به حذف کنيد، آن را نديده است.

 10- اطلاعات در مورد کار و يا پروژه هاي شغلي محل کارتان

 صحبت کردن در مورد مسائل کاري در شبکه هاي اجتماعي ايده بسيار بدي است .براي مثال صحبت در مورد مناقصات شرکت، پروژه ها و فعاليت هاي مرتبط با آن باعث مي شود که شرکتهاي رقيب از اطلاعات تجاري و شغلي شما به عنوان اهرمي عليه تان استفاده نمايند.


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پروانه انتشار

پایگاه خبری
به موجب ماده 13 قانون مطبوعات

مصوب 1364/12/28مجلس شورای اسلامی
پروانه انتشار پایگاه خبری "یزدفردا "

در زمینه " اقتصادی،سیاسی"

به زبان "فارسی"

به شماره

ثبت "76093"

صادر گردید .

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

محتویات این صفحه را به زبان  مورد نظر خود ترجمه کنید

This page is translated into your language 

 



  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارش ها ومسنندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا