علی اصغر باقری

بسم الله قاصم الجبّارین

پاسخی به اظهارات آقای غلامعلی سفید به رنگ قهوه ای

تأملی بر توجیهات و حمایت های غلامعلی سفید از فتنه

آقای غلامعلی سفید در مقاله ای که در سایت یزد فردا منتشر شده به دفاع از حضور مخفیانه یکی از سران فتنه در یزد پرداخته و انتقاداتی را مطرح کرده که پاسخهایی در ذیل هر بخش آورده شده است.

(غلامعلی سفید مشکی – علی اصغر باقری قهوه ای)

ماجرا از این قرار بود که در تاریخ هفتم آبان استاندار محترم یزد، فرزندان و منسوبین بیت مرحوم ایت الله خاتمی و مسئولین بیمارستان سید الشهداء یزد برای افتتاح بخش دیالیز جدید التاسیس آن بیمارستان درآن محل حضور می یابند،

آقای سفید ماجرا از این قرار نبود، اگر بیمارستان موقوفه سیدالشهداء یزد زیر نظر بنیاد صدوق است و متولی اصلی آن آقای محمد صدوقی است، ایشان طور دیگری گفتند که اصلاً بحث افتتاح نبوده چرا که قبلاً این بخش افتتاح شده بوده و کار می کرده و فقط یک بازدید ساده بوده است و اتفاقاً مخفیانه از درب پشت بیمارستان وارد و خارج شدند. لذا حرف شما را باور کنیم یا متولی بنیاد صدوق؟ آقای استاندار هم فضولتاً آنجا حضور یافته و آقای محمد صدوقی گفتند وی دعوت نبوده بلکه اطلاع از برنامه داشته است.

عده ای از این اقدام ناراضی و به صورت بی ادبانه به این عمل اخلاقی، فرهنگی،خیریه ای اعتراض می نمایند. بنده از سر درد نکاتی را یاد آور می شوم.

عده ای که شما می گویید هیچ پدر کشتگی با کسی نداشتند بلکه این عده از فتنه و فتنه گران و تطهیر سران فتنه به بهانه های مختلف و استفاده ابزاری از بیمارستان موقوفه ناراضی بودند. نکات شما از سر درد همان نکاتی است که می خواهد فتنه و فتنه گران را که خود یار و یاورشان بوده و هستید از آن خیانت بزرگ برهانید.

حال افرادی که مبادرت به این اعمال کرده و یا در نوشته های خود به استاندار، آن جمع و موسسات خیریه توهین کردند در خلوت با خدای خود به این سوالات پاسخ دهند:

مشکل با شما بر سر خداست، درک و فهمی که شما از خدا دارید با درک و فهمی که دیگران از خدا دارند متفاوت است، خدای شما، شما را به فتنه گری و حمایت از فتنه گران امر می کند و خدای دیگران آنها را به برائت جستن از سران فتنه. باید دید که خدای کدام خداست و دیگری شیطان و هوای نفس، معیار و میزان را هم امام راحل مشخص کردند، امریکا شیطان بزرگ؛ کیست که نداند سران فتنه و حامیان اصلی شان آلت دست امریکا و اسرائیل و انگلیس و از حمایت آنان برخوردار بوده و هستند.

  1- چه خلاف یا منکری قرار بود انجام شود یا در حال انجام بود و یا کجای دین و نظام و کشور وعقیده و آرمان مردم درخطر بود که احساس کردند باید اینگونه عمل کنند و یا به آنها گفته شد اینگونه عمل کنید.

حضور یک عالم فاسد و آلت دست دشمن و یاغی و باغی بر نظام اسلامی خلاف و منکر نیست؟ کسی که به قول خودش در همان سالهای اولیّه ریاستش در بحث انتخابات شوراها که با عجله خواست اجرا کند گفت: هرکس به قانون اساسی تن ندهد یاغی است و یاغی را به هر صورتی که هست باید به نظم آورد. آیا تن ندادنی بالاتر از فتنه 88 به قانون اساسی سراغ دارید؟ و این عکس العمل ها برای به نظم آوردن این یاغی و به نظم آوردنش ضروری و اندک است.

آیا وقف بانوی مومنه ای از خانواده علم و اخلاق و تقوی، آن هم برای توسعه بخش دیالیز و کاهش آلام بیماران خلاف شرع بود؟

وقف بوده یا کمک بوده یا بخشی از کمک به آن مجموعه، که قسمت سوم را آقای محمد صدوقی تأیید کردند، کار بسیار خوبی بوده و هیچ خلاف شرع نبوده و اگر بدون حضور آن رأس فتنه مراسم انجام می دادند چه مشکلی داشت؟ آیا حضور وی جزء وقفیّات بوده؟

آیا حضور جناب آقای دکتر خاتمی در مراسم، خلاف شرع یا قانون بود؟ و نظام جمهوری اسلامی این حق را از ایشان سلب کرده و ایشان برخلاف قانون در این مراسم شرکت کرده و نظام هم قدرت جلوگیری از وی را نداشت و لازم بود گروهی به کمک نظام بیایند؟

ما نفهمیدیم این جناب کجا دکتر شدند دانشگاهشان کجا بود؟ جدای از این، حضور رسمی رأس فتنه موجب تشویش اذهان عمومی است و واکنشهایی دارد و چنین کسی که حقوق ملتی را پایمال کرده آحاد ملت می توانند نسبت به تضییع حقوق خود واکنش داشته باشند.  

آیا قرار بود دراین مراسم عادی وعلنی، توطئه ای بر علیه دین یا نظام اسلامی صورت گیرد؟

بله هر قدم و حرکت سران فتنه در مراسم علنی توطئه علیه دین و نظام اسلامی و منکر است.

آیا پیش بینی شد که جناب آقای خاتمی دراین مراسم سخنانی بر زبان آورد که مغایر با شرع و قانون باشد؟

 

و یا صرفا بدلیل اینکه با اندیشه و مشی و مرام جناب آقای خاتمی مخالفند به این گونه اقداما ت روی آورده وازهر فرصتی استفاده می کنند؟

مردم اینجا بیکار نیستند که بنشینند پیش بینی کنند که چنین عنصر فاسد و فتنه گری حالا بناست صحبت بکند یا نکند.

بدون شک وقف این بانوی بزرگ، همسر مرحوم آیت ا... خاتمی که خلاف شرع و قانون نبود. نظام جمهوری اسلامی و هیچ مرجع رسمی در این نظام هم که رئیس جمهور اسبق کشور را از حضور در چنین مراسمی منع نکرده است .

در یک مراسم علنی، آن هم در یک بیمارستان خیریه که طبیعتاً عمده متدینین و عوامل نظام حضور دارند که امکان توطئه بر علیه نظام وجودندارد.

دستگاه قضایی دوتن از سران فتنه را محصور کرده و برای این یکی هم محدودیتهایی در نظر گرفته. ما امروز جنگ نرم دشمن و عواملش را داریم و تطهیر سران فتنه با هر ابزاری، خود توطئه ای است بزرگتر از توطئه های نظامی. 

در مورد سخنان احتمالی ایشان نیز:

 اولاً قصاص قبل از جنایت نمی توان کرد و نه شرع و نه قانون چنین مجوزی به کسی نداده است.

همینی که این آقا زائیده بزرگ کند!! ایشان هنوز از پس آن حرفهای شیطانی و براندازانه قبلی اش برنیامده حالا شما درباره حرفهای احتمالی وی فلسفه بافی می کنید؟!!

ثانیاً اسلام و جمهوری اسلامی منادی آزادی اندیشه و بیان است و هر کس و هر گروه که باعمل و گفتار خود بر این دو اصل مهم خدشه وارد کند به اسلام و نظام جمهوری اسلامی جفا کرده است.

شما از آزادی اندیشه و بیان در جمهوری اسلامی می گویید اما به لوازم آن که در اصل دوم ونهم و.. بر آن تأکید شده توجه نمی کنید. و این بی توجهی شما بزرگترین جفا به جمهوری اسلامی است.

ثالثاً به فرض اینکه جناب آقای خاتمی در سخنان خود مطالبی را بیان کند که خلاف شرع یا قانون باشد مسئول تشخیص و رسیدگی به آن، مراجع رسمی کشور هستند و لاغیر.

اگر فروع دین را فراموش کردید در اصل هشتم قانون اساسی امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه همگانی ذکر نموده و چگونه می شود نماد منکر را به حال خود رها کرد و چیزی نگفت.

 ممکن است گفته شود که بدلیل مصالحی رسماً حق حضور در اینگونه مراسم از ایشان سلب نشده اما وی نباید در اینگونه مراسم شرکت ویا سخنرانی کند و کسانی هم صراحتاً یا تلویحاً یا با موضع گیری ها و بیانات خود بر این امر صحه می گذارند و در نتیجه وظیفه شرعی ماست که جلوی این امر را بگیریم که اینجا باید گفت:

سران فتنه جدای از محدودیتهای قانونی یا ارفاقاتی که بنا به مصالحی به آنها داده شده باید پاسخگوی مردم هم باشند و حضورشان در جمع مردم باعث فتنه و تشویش اذهان عمومی است.

1- نظام حکومتی ما بر مبنای اسلام پایه ریزی شده و مدعی هستیم که در جهت استقرار حکومت عدل علی (ع) گام برمیداریم، خود را شیعه و پیرو آن امام عدالت می دانیم. هرگز در حکومت آن امام بزرگ این روش پذیرفته نشده است. مرحوم شهید مطهری درکتاب سیری در سیره ائمه اطهار علیهم السلام وقتی به مشکلات علی (ع) در دوره خلافت خود می پردازد در ص 26 می گوید:

شما از عدالت حکومت حضرت علی علیه السلام می گویید. حتماً تعریف عدالت هم می دانید: «کل ذی حق حقه» و اگر نگاهی به حال و روز خود کنید، حق خود می دانید که این همه مال و ثروت دور خود جمع کردید. لذا حق یک فتنه گر هم می دانید که آزادانه فتنه گری نماید!! اما اشتباه می کنید، عدالت این است که سران فتنه حقشان بر کف دستشان گذاشته و به اشد مجازات محکوم شوند و مردم هم هرجا اینها را دیدند مورد سرزنش قرار دهند.

" مشکل سوم خلافت او مسئله صراحت و صداقت او در سیاست بود که این را هم باز عده ای از دوستانش نمی پسندیدند. می گفتند: سیاست این همه صداقت و صراحت بر نمی دارد. یک مقدار خدعه و دغلبازی هم باید درآن قاطی کرد.چاشنی سیاست دغلبازی است. ( اینها یی که عرض می کنم تمامش در نهج البلاغه است) و حتی بعضی می گفتندعلی سیاست ندارد. معاویه را ببین چقدر سیاستمدار است.

این سیاست دغلبازی و دروغ گویی و تهمت زدن به نظام اسلامی را مگر سران فتنه انجام ندادند؟ و این سیاست جز سیاست معاویه است؟ شما ظاهرآ زبانتان با علی علیه السلام است، ولی در عمل با معاویه های زمان و سران فتنه همراهید و از آنها دفاع می کنید!!؟

می فرمود: به خدا قسم اشتباه می کنید. معاویه از من زیرک تر نیست. او دغلباز است. فاسق است. من نمی خواهم دغلبازی کنم. من نمی خواهم از جاده حقیقت منحرف شوم.فسق وفجور مرتکب شوم. اگر نبود که خدای تبارک و تعالی دغلبازی را دشمن می دارد آنوقت می دیدید که زرنگترین مردم دنیا علی است"

سعی کنید عبارات امام معصوم علیه السلام را عین آن بیان کنید تا یک وقت در این فضای عارفانه و زاهدانه روزه تان باطل نشود. اگر نویسنده نیستید به آنهایی که مقاله برایتان تنظیم می کنند بگویید لااقل یک زحمتی به خود داده و عبارات صحیح را با جستجویی مختصر بنویسند.  دغلبازی سران فتنه و همراهانشان به مراتب بدتر از دغلبازی های معاویه است چون حداقل او هر چه داشت از خودش بود، اما این بیچاره ها عامل امریکا و اسرائیل و انگلیس بوده و هستند.  

پس هیچ کس نباید این عدم صداقت و یا صراحت را به نظام جمهوری اسلامی نسبت دهد که رسماً و صراحتاً حقوق اجتماعی را از رئیس جمهور اسبق سلب نکرده، اما با زرنگی و مخفیانه به افراد و گروههایی اشاره کرده است که این حق را از وی سلب کنند.

با این صغری کبری های به قولی چپ اندرچاپ، نمی توان باید و نباید از آن گرفت و این رئیس جمهور اسبق عزیز شما فعلاً با حمایتهای امثال شما شده یکی از رئوس اصلی فتنه 88، شما یا خوابید یا خودتان را به خواب زده اید. شمر لعنت ا... علیه یک زمانی جزء فرماندهان لشکر حق در صفین بود و به درجه جانبازی هم نائل شد. اما بیست و اندی سال بعد شد شمر و آن همه جنایت و ملعون الی یوم القیامه.

البته ناگفته پیداست که وقتی افرادی در جایگاههای رسمی کشور اخلاق اسلامی را زیر پا گذاشته و با درگیری و بعضاً الفاظ نامناسب در صدد پیش بردن نیت های خود هستند که نمونه آن برخورد بسیار نا مطلوب وغیر اسلامی و غیر اخلاقی بعضی از نمایندگان در مجلس شورا اسلامی، آن هم در لباس روحانیت با جناب آقای دکتر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی دانشمند و فرزانه کشورمان بود، الگوگیریهایی در کشور صورت خواهد گرفت.

 غبار خلجانات درونی چشم های شما را فراگرفته، چطور شما این همه توهین و اهانت رئیس جمهور و دنباله هایشان به مردم و نخبگان و منتقدین دولت مثل بی سوادها و بی شناسنامه ها و بی عقلها و بروید به جهنم و... را ندیدید حالا یک نماینده با یک رئیس سازمان حرفی درست یا نادرست زده این شده غیر اسلامی ولی آنهایی که آقای روحانی گفتند غیر اسلامی نبوده!!!؟

2- حتی اگر بپذیریم که عده ای احساس وظیفه شرعی می کنند که با این مراسم و یا کاملاً با جناب آقای خاتمی و همفکران و دوستان ایشان برخورد کنند روشی که شرع مقدس اسلام تجویز میکند توهین ودرگیری و ... است؟

شما در بحث آزادی بیان و عقیده، همفکران خود را آزاد می دانید تا کودتای فتنه 88 را هم به رهبری امریکا و اسرائیل و انگلیس دنبال کنند اما دیگران در تشخیص وظیفه شرعی آزاد نیستند و به فتنه گران نباید بگویند بالای چشمتان ابرو!!

توهین و تهمت و حق دفاع ندادن. در سیره کدامیک از اهل بیت علیهم السلام است؟ کجای تاریخ اسلام حتی برای یکبار پیامبر بزرگوار (ص) و ائمه اطهار (ع) این روش را تایید کرده اند.

توهین و تهمت و حق دفاع ندادن شیوه فتنه گرانی است که تهمت تقلب را به نظام اسلامی زدند و برای خاموش کردن دفاع قانونی نظام اسلامی، سران فتنه اردوکشی خیابانی انجام داده و هشت ماه کشور را در آشوب نگه داشتند.

چند روزی بیشتر از عاشورای حسینی نگذشته است بسیار برایمان گفته اند و بسیار شنیده ایم که در واپسین لحظات روزعاشورا علی اصغر بر روی دستان سرور شهیدان بود.

که حرمله ابن کاهل اسدی تیری بیفکند و ...

 آنگاه حسین (ع) بگریست و گفت: خدایا حکم کن میان ما و این مردمی که ما را خواندند تا یاری کنند. آنگاه ما را کشتند.

دشمن همه فرزندان و اصحابش را درکمال قساوت و نا جوانمردی به شهادت رساند ه است. گلوی نازک تر از گل شش ماهه اش را با تیر سه شعبه ... اما امام که نه از سر کینه توزی بلکه از سر دلسوزی و هدایت با دشمن خود سخن می گوید: در خطاب به آنها می گوید ای مردم، نمی گوید ای خائنان، ای جانیان و ... و حتی پس از پر پر شدن آن گل شش ماهه هم عنان صبرو ادب از دست نمی دهد و در اوج جریحه دار شدن عاطفه پدری و مشاهده نهایت قساوت دشمن باز زبان هدایت و متانت می گشاید:

خدایا حکم کن میان ما وا ین مردمی که ما راخواندند تا یاری کنند آنگاه ما را کشتند.

از این روضه خواندنتان هم بویی جز استفاده ابزاری از آن بر نمی خیزد، روضه حضرت علی اصغر علیه السلام خواندن برای حمایت از حرمله های زمان!!!؟

اگر احساس وظیفه شرعی می کنیم باید از روشهای شرعی پیروی کنیم باید پا جا پای امامان معصومان بگذاریم. نفرت را ازسینه هایمان دور کنیم و دلسوزانه برای هدایت بکوشیم نه برای جسارت به آنها.

روشهای شرعی را هم باید آمد و پای کلاسهای جناب غلامعلی سفید استاندار اسبق یزد نشست و بهره برد آنوقت آن شرع چه شرعی می شود. آنچنان که  آن ظرف ماست داخل حوض مرتکیّه یزد افتاد و بطور اتوماتیک دوغی ساخته شد که هر دو خوردند و داستانی شد برای امروز ما.  

 امام علی (ع) فرمود ( حکمت 178 نهج البلاغه) :

" بدی را از سینه دیگران باکندن آن از سینه خود ریشه کن نما.

- اگر خود احساس وظیفه شرعی می کنیم به روشهای شرعی پای بند باشیم.

- اگر اغراض کینه توزانه ای از ناحیه دیگران بر افکارمان سایه افکنده آنها را با محک قرآن وسیره اهل بیت (ع) از خود دور کنیم.

و به یاد داشته باشیم که پیامبران برای هدایت انسانها مبعوث شده اند و امامان برای هدایت انسانها زجرها کشیده اند. و حتی جنگیدن آنها با دشمنان خدا برای هدایت آنها و نجات دیگران و باز کردن را ه خدا بوده است والا از ناحیه خود با کسی دشمنی نداشته ا ند. نفرت نورزیده اند واز راه اسلام و انسانیت دور نشده اند.

و آقای غلامعلی سفید استاندار اسبق یزد چقدر می خواستند در دوران دفاع مقدس سختی بکشند و مهربانانه با دشمنان خدا بجنگند اما سرنوشت اینگونه رقم خورد که ایشان در سنگرهای پشت جبهه و شهرها را محکم بچسبند و بذری از ثروت و قدرت کاشتند که امروزه هر چه درو می کنند تمامی ندارد و گویا لازمه استمرار این روند، چیزی جز حرکت در مسیر فتنه و فتنه گران و حمایت از سران آنها نیست.

* علی اصغر باقری، تخریب چی اسبق و وامانده ای از قافله نور

 * غلامعلی سفید، استاندار اسبق یزد

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا