انهدام باند اخاذی از دختران جوان در شبكه های اجتماعی

یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :اعضای باندی كه با تهدید دختران جوان در شبكه های اجتماعی از آنان اخاذی می كردند توسط كارآگاهان پلیس فتای استان اصفهان شناسایی و دستگیر شدند.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا "سرهنگ" سید مصطفی مرتضوی" اظهار داشت: در پی رصد سایت ها و شبكه های اجتماعی در فضای مجازی، كارآگاهان این پلیس از فعالیت مجرمانه اعضای باندی كه با تهدید انتشار تصاویر خصوصی دختران جوان از آنان اخاذی می كردند روبرو شده و بلافاصله دستگیری آنان را در دستور كار خود قرار دادند.

وی افزود: با انجام اقدامات تخصصی در فضای سایبری سرانجام اعضای این باند كه سه جوان بودند حین ارسال پیام های تهدید آمیز برای یك دختر جوان در منزلشان شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام مسئول عنوان داشت: متهمان كه در ابتدا منكر هرگونه جرمی بودند اما هنگامی كه با اسناد و ادله جرم پلیس روبرو شدند به ناچار لب به اعتراف باز كرده و به ده ها فقره اخاذی از دختران جوان در سطح اصفهان اقرار كردند.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینكه محیط مجازی به هیچ وجه فضایی قابل اعتماد نیست گفت: متاسفانه بسیاری از قربانیان با سهل انگاری خود اقدام به در اختیار قرار دادن تصاویر خصوصی خود به متهمان كرده و در نتیجه در دام آنها می افتادند.

این مقام انتظامی از شهروندان به خصوص دختران جوان خواست تا با هوشیاری بیشتری در فضای مجازی وارد شده و از اعتماد به افراد غریبه در این فضا خودداری كنند و اطلاعات و تصاویر خصوصی زندگی خود را به راحتی در اختیار این گونه افراد شیاد قرار ندهند.

دستگیری عامل هتک هیثیت یک شهروند در شبکه اجتماعی بی تالک

یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتا قم، گفت:فردی که با ایجاد پروفایلی در شبکه اجتماعی بی تالک موجب هتک هیثیت یکی از شهروندان شده بود، دستگیر شد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا "سرهنگ"علی موالی"در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت:در پی شکایت فردی مبنی بر اینکه شخص ناشناسی با ایجاد پروفایلی توهین آمیز با هویت وی در شبکه اجتماعی بی تالک موجب هتک حیثیت وی شده است بنابراین موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا استان قم قرار گرفت.

به گفته وی پس از تشکیل پرونده و طی یکسری اقدامات فنی و تخصصی توسط کارشناسان این پلیس متهم شناسایی و با اخذ دستور از مقام قضایی استان دستگیر شد.

سرهنگ موالی گفت:متهم در تحقیقات پلیس ابتدا منکر بزه انتسابی شد اما با دیدن ادله انکار ناپذیر به بزه انتسابی خود اعتراف و اذعان کرد هنگام نصب تانگو برای شاکی به اطلاعات هویتی وی دست یافتم.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم افزود:نامبرده نهایتاً به انضمام پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا