کشف 7 تن موادمخدر کمتر از یک ماه کاری سخت، دشوار و بی نظیر است

یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس استان یزد: فرمانده انتظامی استان یزد ضمن اشاره به عملیات های مختلف ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر این استان ، گفت: کشف هفت تن موادمخدر کمتر از یک ماه و ضربه زدن به عوامل اصلی باندهای بزرگ وارد کننده موادافیونی، کاری سخت، دشوار و بی نظیر است.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا " سردار "ایرج کاکاوند" در مراسم صبحگاه پلیس این استان ضمن اشاره به عملکرد ماموران پلیس استان یزد در راستای برقراری امنیت مطلوب، خاطرنشان کرد: با اقدامات خاص و پیشگیرانه، شاهد امنیتی مطلوب در سطح استان هستیم.

وی ضمن اشاره به عملیات های مختلف پلیس مبارزه با موادمخدر این استان و کشف هفت تن انواع موادمخدر کمتر از یک ماه، افزود: کشف هفت تن موادمخدر کمتر از یک ماه و همچنین ضربه زدن به عوامل اصلی قاچاق موادمخدر کاری سخت، دشوار و بی نظیر بود که با تلاش شبانه روزی و برنامه ریزی های منسجم ماموران پلیس استان یزد انجام شد.

وی با بیان اینکه در حوزه پیشگیری از جرایم نیز وضعیت مطلوبی را شاهد هستیم، گفت: فعالیت ماموران پلیس استان یزد در راستای پیشگیری از جرایم، باعث شده که وضعیت امنیتی پایداری را در خصوص کنترل جرایمی که بیشترین فراوانی را داشته است به دست آوریم.

سردار کاکاوند اضافه کرد: در بحث تصادفات درون شهری و به ویژه تصادفات جرحی، در ماه گذشته کاهش 27 درصدی را داشته ایم که این امر، مساوی است با کاهش 90 فقره تصادف جرحی در مدت یک ماه و این موضوع خوب و قابل قبول است.

کاکاوند، امنیت پایدار استان را باعث ارتقاء احساس امنیت و رضایت­مندی شهروندان برشمرد و ادامه داد: برخورد با هنجارشکنان اجتماعی از دیگر اقدامات مطلوبی بوده که توسط رده های پلیسی استان یزد در سالجاری انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان یزد در خاتمه با اشاره به بافت تاریخی و فرهنگی استان یزد، تصریح کرد: امیدواریم با تلاش همه­ی نیروهای پلیس و همچنین همکاری و هم­پوشانی دستگاه های برون سازمانی دخیل در امر امنیت، شاهد امنیتی پایدار و در خور شان مردم دارالعباده استان یزد باشیم.

پلیس یزد هشدار داد:شهروندان طلا و جواهرات خود را به صندوق امانات بانك ها بسپارند

یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس استان یزد: اداره آموزش همگانی و مشاركت عمومی معاونت اجتماعی پلیس یزد به شهروندان هشدار داد تا طلا و جواهرات خود را در صندوق امانات بانك ها نگهداری كنند.

علاقه مندی مردم به داشتن زیور آلات بویژه در بین خانم های ایرانی از قدیم مرسوم بوده است. خرید طلاجات گاهی همراه با افراط برای خودنمایی درمراسماتی چون عروسی ها، جشن ها و... نمایان می شود.

این موضوع صرف نظر از جنبه مادی به صورت خودنمایی و فخرفروشی برای برخی از افراد یك خرده فرهنگ نامعقول و ضد ارزش های اجتماعی را به وجود آورده است و از طرفی سهل انگاری در نگهداری زیور آلات باعث وسوسه سارقان برای سرقت به عنف و سرقت از منازل به ویژه در ایام تعطیلات می گردد.

حمل آسان، ارزش بالا، ‌اختفاء مناسب و فروش آسان طلاجات در بازار برای سارقان از مهم ترین انگیزه‌های سرقت است. گاهی نمایش ظاهری آنها توسط خانم ها، تهدیدی بالقوه از جانب مجرمان را ایجاد و موجب ایراد آسیب های جسمی و روحی و خسارت های مادی و معنوی بر بزه دیدگان اینگونه جرایم می گردد.

مهم ترین روش نگهداری جواهرات، استفاده از صندوق امانات بانك ها می باشد. استفاده از این روش علاوه بر پیشگیری از ایجاد خطر و آسیب، سفری آسوده خاطر و بی دغدغه را برای خانواده ها به همراه خواهد داشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا