رسانه ها در ارتقاء احساس امنيت شهروندان تاثيرگذار هستند

یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس استان یزد:- معاون اجتماعي انتظامي استان يزد گفت: رسانه ها در کنار نيروي انتظامي، علاوه بر آموزش پيشگيري از جرم، در ارتقاء احساس امنيت شهروندان نيز تاثيرگذار هستند.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:، سرهنگ "محمدرضا مزيدي" معاون اجتماعي پليس يزد روز گذشته با حضور در دفتر روزنامه اطلاعات با مسئولان اين روزنامه، ديدار و از قسمت هاي مختلف آن بازديد کرد.

سرهنگ مزيدي در اين ديدار ضمن قدرداني از زحمات خبرنگاران و مسئولان اين روزنامه در خصوص پوشش و ارسال به موقع اخبار پليس استان يزد، افزود: رسانه ها در کنار نيروي انتظامي، علاوه بر آموزش پيشگيري از جرم، در ارتقاء احساس امنيت شهروندان نيز تاثيرگذار هستند.

وي خواستار ارسال گزارش هاي خبري پليس به همراه نکات آموزشي شد و ادامه داد: چنانچه يک گزارش خبري به صورتي تدوين شود که يک پيام آموزشي در دل آن گنجانده شود تاثير گذاري بهتري در مخاطب خواهد داشت.

سرهنگ مزيدي بسياري از جرايم و آسيب هاي اجتماعي را ناشي از ناآگاهي و غفلت شهروندان دانست و گفت: القاء پيام آموزش به مخاطب، هم باعث پيشگيري اجتماعي خواهد شد و هم افزايش احساس امنيت را در پي خواهد داشت.

محمدرضامزيدي با بيان اينکه مردم علاقه خاصي به مطالعه اخبار حوادث و سوانح دارند، خاطر نشان کرد: رسانه ها بايد به گونه اي اخبار پليسي را پوشش دهند تا شهروندان در جريان مسائل و اتفاقات جامعه و همچنين عملکرد پليس، قرار گيرند.

معاون اجتماعي پليس استان يزد يکي از رسالت هاي رسانه را آموزش و اطلاع رساني دانست و افزود: انتظار اين است که رسانه ها توجه ويژه اي به پوشش اخبار پليسي داشته باشند و در بحث آموزش همگاني نيز ما را ياري کنند.

مزيدي در اين ديدار به خدمات مرکز مشاوره اين معاونت نيز اشاره کرد و گفت: خدمات مشاوره اي پليس به شهروندان باعث شده بيش از 70 درصد از پرونده هاي ارجاعي به واحدهاي پليسي منجر به صلح و سازش شود که اين امر نشان مي دهد که آموزش همگاني بيش از پيش در جامعه تاثيرگذار است.

معاون اجتماعي انتظامي استان يزد در خاتمه، تصريح کرد: اميدواريم با همکاري همه دستگاه هاي مسئول، احساس امنيت مطلوبي که شهروندان در اين استان دارند روز به روز افزايش يابد.

در ادامه اين ديدار "محمدابراهيم عليخاني" مدير مسئول روزنامه اطلاعات در يزد، گفت: کار روزنامه اطلاعات، فرهنگ سازي است.

وي با بيان اينکه روزنامه اطلاعات بيشترين اخبار مربوط به استان يزد را انتشار مي دهد افزود: اين روزنامه اخبار حوادث را به گونه اي انتشار مي دهد که جنبه­ي آموزشي داشته باشد.

عليخاني در پايان با بيان اينکه روزنامه اطلاعات از روزنامه هاي دلسوز کشور است تصريح کرد: عملکرد معاونت اجتماعي پليس استان يزد در خصوص ارسال به موقع اخبار و حوادث پليسي جاي بسي قدرداني دارد.

 رشوه 2 ميليوني هم مجوز آزادي نبود

یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس استان یزد:- رئيس بازرسي فرماندهي انتظامي استان يزد از صحت عمل و رد رشوه دو ميليون ريالي ماموران وظيفه شناس پليس شهرستان "اشکذر" اين استان خبر داد.

سرهنگ "محمداعتمادي نسب" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: روز گذشته ماموران کلانتري مرکز شهرستان "اشکذر"، هنگام گشت زني در سطح شهر به تردد دو تن از اتباع بيگانه مشکوک شده و مدارک شناسايي آنها را مورد بررسي قرار دادند.

وي ادامه داد: ماموران پليس پس از بررسي مدارک هويتي اين افراد، متوجه شدند که آنها از اتباع بيگانه غيرمجاز هستند و به همين منظور اين دو متهم را براي تکميل پرونده به اداره پليس، منتقل کردند.

اعتمادي نسب گفت: متهمان در راه انتقال به کلانتري، براي رهايي از دست قانون، مبلغ دو ميليون ريال وجه نقد را به عنوان رشوه به ماموران پليس پيشنهاد مي دهند.

سرهنگ اعتمادي نسب ادامه داد: ماموران وظيفه شناس پليس اشکذر در کمال صحت و درستي، وجه پيشنهاد شده را صورتجلسه کرده و متهمان را به دادسرا معرفي کردند.

رئيس بازرسي فرماندهي انتظامي استان يزد در خاتمه يادآور شد: شهروندان مي توانند مسائل و مشکلات انتظامي خود را در خصوص نحوه عملکرد کارکنان پليس با تلفن 197 در ميان بگذارند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا