معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:غم از دست دادن بزرگانی همچون؛حاج حسن دانش برای جامعه اسلامی سخت و دردناک بود.

حجه الاسلام والمسلمین محمد رضا حشمتی در مراسم چهلم مرحوم حاج حسن دانش نابغه قرآنی یزد،اظهارداشت:بعنوان نماینده دولت، این ضایعه دردناک را به محضر نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد،موسسات قرآنی وتمام مردم دارالعباده یزد تسلیت عرض می نمایم.
وی بااشاره به اینکه امثالی همچون مرحوم دانش،چراغهای روشن و هدایت جامعه بودند،افزود: نخبگان قرآنی،چراغهای هدایت جامعه هستند که مسیر جامعه اسلامی را روشن نگه داشته اند.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به ویژگی های مرحوم دانش اشاره کرد و گفت:انسانیت،ادب وتوجه به تربیت قرآن آموزان در مناطق دوردست از ویژگی های مهم این نابغه قرآنی یزد بود.
وی ادامه داد:این نخبه قرآنی همچنین تلاش های زیادی انجام داد که معارف علوم اسلامی و دینی را به مردم و شاگردان خود به درستی بیاموزد.
به گفته معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،مرحوم ئانش در تعلیم قرآن هیچوقت کوتاهی نکرد،به طوریکه توجه جدی او آشنایی مردم با قرآن و اهل بیت بوده است.
حشمتی تاکید کرد که همه دلسوزان جامعه اسلامی باید تلاش نمایند که در راه نشر قران همت گمارند.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش از فعالیت 5000موسسه قرآنی در سطح کشور اشاره کرد  و گفت:طی شش ماه سالجاری 250موسسه قرآنی مجوز فعالیت دریافت نموده اند.
وی همچنین ازآغاز بکار هیات جدید رسیدگی به موسسات قرآنی خبر داد و گفت:با شروع بکار این هیات جدید ،در رسیدگی به مجوزمتقاضیان موسسات قرآنی تسریع می شود.
وی گفت:بیش از 100هزار نفر در خانواده موسسات قرانی سطح کشور در ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی مشغول بکار هستند.
لازم به ذکر است ،حسن دانش كه با آغاز فعاليت‌هاي قرآني در دوران كودكي، به افتخار كسب عنوان قاري برتر جهان اسلام دست يافته بود، سرانجام در حادثه منا به شهادت، آرزوي ديرينه خود نائل آمد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا