یزدفردا :در لابلای خبرهای امروز خبرهای خواندنی زیادی است که به خواندنش می ارزد و همکاران سرویس تامین خبر یزدفردا سعی خواهند کرد با بازنشر خبر های انتخابی تحت عنوان در لابلای اخبار فرداییان را از آنها مطلع نمایند .
شرکت ژاپنی هوندا یکی از بزرگترین تولید کنندگان موتورسیکلت و خودرو در جهان است. این شرکت هر ساله طرح هایی را برای خودروهای آینده خود ارائه می کند که برخی از آن ها عجیب یا منحصر به فرد هستند.
هوندا "زپلین" خودروی لوکسی است که طرح آن توسط "میونگ جین جونگ" دانشجوی طراحی خودرو ارائه شده است.

این خودرو قرار است در سال 2030 تولید شود و طرح اصلی آن از روی کشتی های هوایی(زپلین) برداشته شده. این طرح فضایی به خودرو یک حالت آیرودینامیک خاصی را داده است.
 
یکی از غیرمعمول ترین مشخصه های هوندا "زپلین" خط نامتقارنی است که از روی کاپوت و در امتداد خط سقف حرکت کرده و در عقب خودرو خاتمه می یابد. همچنین شیشه جلوی این خودرو به صورت شکاف بسیار باریکی است که تقریبا مانند آن در خودروها وجود ندارد.

"زپلین" با توجه به طرحی که دارد یک خودروی صندوق دار است. این در حالی است که بسیاری از طرح های آینده از این ویژگی برخوردار نیستند از همین رو این می تواند نکته ای مثبت برای هوندا باشد.
این خودرو هیچ گونه داشبوردی ندارد و در داخل آن قرار است از کمترین امکانات حرکتی استفاده شود چرا که این خودرو دارای سیستم های هوشمندی مانند تشخیص صدا و همچنین رانندگی خودکار است.

نکته جالب دیگری که می توان در مورد" زپلین" گفت صندلی های آن است که قابلیت چرخش 360 درجه را دارند.این ویژگی به سرنشینان جلو این امکان را می دهد تا در صورت سکون رو به سرنشینان عقب بنشینند.

در مورد موتور و سیستم فنی این خودرو همچنان اطلاعاتی از هوندا خارج نشده است و به نظر می رسد هوندا قصد دارد تا این ویژگی را به صورت یک راز پیش خود نگاه دارد.
















  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا