در سومین روز از هفته دولت، مدیر کل تامین اجتماعی استان یزد در مراسم معارفه رئس شعبه تامین اجتماعی خاتم از کاهش 5 درصدی نرخ بیمه بیکاری در استان یزد در دولت تدبیر و امید خبر داد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری خاتم؛ محمد صابری اظهار داشت: افزون بر 78 درصد از مردم استان یزد رقمی معادل 800 هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می باشند.
وی اضافه کرد: 195 هزار نفر بیمه شده اجباری که در کارگاه ها شاغل می باشند، 80 هزار نفر نیز بیمه شده خاص مانند قالیبافان، هنرمندان و کارگران و غیره می باشد.
وی همچنین تعداد بازنشستگان در این استان را 47هزار و 200 نفر بیان کرد و افزود: این تعداد بیمه شده با اعضای خانواده هایشان رقمی معادل 112 هزار نفر را شامل می شود.
صابری گفت: برای 800 هزار نفر افراد بیمه شده در این سازمان در سال گذشته افزون بر 910 میلیارد تومان هزینه شده که 300 میلیارد تومان در بخش درمان و بالغ بر 570 میلیارد تومان نیز در بخش مستمری بگیران هزینه شده است.
وی عنوان نمود: در سال جاری به طور متوسط در هر ماه به طور متوسط رقمی معادل 46 میلیارد تومان به مستمری بگیران پرداخت می شود.
محمد صابری اظهار داشت: در مجموع این سازمان به 2400 نفر بیمه بیکاری پرداخت می کند که این رقم نسبت به مشابه آن در دو سال گذشته 5 درصد کاهش داشته است و اين نشان از رونق كارگاه ها در دولت جديد دارد.
مدیر کل تامین اجتماعی استان از ارائه خدمات غیرحضوری این سازمان در تمام نقاط استان خبر داد.
صابری تصریح کرد: دارندگان فیش های پرداخت مشاغل آزاد و رانندگان و غیره می توانند با دریافت رمز به صورت غیر حضوری اقدام به پرداخت بیمه خود نمایند.
این مسئول اضافه کرد: در بخش درمان نیز سعی شده است تا ارائه خدمات به نحو مقتضی انجام پذیرد.
محمد زاده رحماني، فرماندار خاتم نيز در اين نشست ضمن اظهار رضايت از عملكرد سازمان تامين اجتماعي در اين شهرستان خواستار احداث و راه انداز درمانگاه تامين اجتماعي در شهرهاي هرات و مروست شد.
زاده رحماني اضافه كرد: خاتم از شهرستان هاي رو به رشد و در حال توسعه استان است كه هم نرخ رشد جمعيت در آن بالاست و هم ايجاد كارگاه هاي جديد باعث افزايش بيمه شدگان تامين اجتماعي در بخش هاي مركزي و مروست مي شود لذا زيبنده نيست كه بيمه شدگان تامين اجتماعي نتوانند از خدمات درماني اين سازمان در شهرهاي خود استفاده كنند.
در اين جلسه، عبدالسعيد هراتي زاده به عنوان رئيس جديد شعبه تامين اجتماعي خاتم معرفي گرديد.
حسين كارگريان رئيس سابق تامين اجتماعي خاتم در پايان سال گذشته بازنشسته و اين شعبه با سرپرست اداره مي شد.









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا