به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) از طرف اداره فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر مراسمی با حضور کارکنان دانشگاه در سالن کنفرانس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر، حجت الاسلام شفقت پور طی سخنانی ضمن تسلیت سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع به نحوه تعامل و مدل فعالیت های فرهنگی آن حضرت با مخالفین پرداخت و گفت : حضرت امام صادق (ع) از سعه صدر زیادی برخوردار بود و حدود چهار هزار شاگرد داشت که همه آنها شیعه بودند و در زمینه علوم مختلف نظیر کلام، قرآن و فقه تدریس می کرد

وی افزود : با توجه به اوضاع سیاسی آن زمان و انتقال قدرت از امویان به عباسیان فرصت مناسبی برای نشر معارف و معرفی دین فراهم شد و امام صادق (ع) نهایت بهره برداری را از فرصت ایجاد شده بردند. شفقت پور مدل آن زمان جهت ترویج دین را معرفی دین حقیقی و پرورش شاگرد عنوان کرد و یادآور شد چون تعداد یاران آن حضرت خیلی کم بود بنابر این قیام نظامی مانند قیام امام حسین(ع) جوابگو نبود.

وی در ادامه به سفارشات امام صادق (ع) به نماز پرداخت و گفت : یکی از مهمترین سفارشات امام صادق (ع)، سفارش به نماز اول وقت است و کسیکه نماز را سبک بشمارد به شفاعت آن حضرت نخواهد رسید.

موضوع دیگر تأکید امام (ع)، عیب جویی است که فرمود : دوست من کسی است که عیب هایم را به من هدیه کند و در ادامه فرمودند : کسی را به عیبش یا خطایش سرزنش نکنی و اگر کردی تو نمی میری تا به همان گناه گرفتار شوی.

شفقت پور دست و دل بازی را از دیگر ویژگی های امام صادق (ع) برشمرد و گفت : امام (ع) به قرائت قرآن بسیار اهمیت می داد. وی در پایان به اهمیت قرائت سوره واقعه و ملک در شب و سوره نبا در صبح اشاره کرد و گفت : هرکس این سوره ها را در زمان های سفارش شده بخواند در آن سال حج نصیب او می شود و اگر نشد قطع یقین، سال های بعد حج نصیب او خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا