یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نسبت به بالا رفتن سطح واردات انتقاد کرد.

محمد صالح جوکار در تذکری شفاهی در جلسه علنی مجلس گفت: مردم یزد انتظار دارند وزیر نیرو همانند مناطق دیگر کشور اعتبار لازم را برای انتقال آب به آن‌ها تخصیص دهند.

وی ادامه داد: علیرغم بیانات مقام معظم رهبری در مخالفت با آزاد سازی واردات و توجه کردن به ظرفیت های درون زای کشور برای استحکام ساخت قدرت درونی نظام و برخلاف سیاست های اقتصاد مقاومتی شاهد واردات کالاهای بنجل و تقلبی به کشور هستیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس خاطر نشان کرد: توافق نامه تجارت ، باعث باز شدن بازارهای کشور به روی طیف وسیعی از کالاهای مصرفی شده است و تنها واردات اقلام نساجی و پوشاک به کشور نسبت به قبل بین 47 تا 487 درصد افزایش داشته ایم که تولید داخلی را به چالش کشیده و برخی نجات را در گروی باز شدن دروازه های کشور از طریق تسهیل واردات و کاهش تعرفه های تجاری روی کالاهای خارجی می‌دانند و کمترین مالیات از وارادات و شبکه وابسته به آن اخذ می‌شود.

جوکار با بیان اینکه برابر آمار، 20 میلیارد دلار کالای قاچاق بدون هیچ مشکلی و بدون پرداخت عوارض و مالیات وارد کشور می‌شود، یادآور شد: اختصاص ارز برای واردات کالاهای مصرفی نتیجه‌ای به جز تخریب صنایع در پی نخواهد داشت و به جای حمایت از شرکت های دانش بنیان نهایتا زمینه‌های تولید در کشور خشک می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا