سعید فتحی سرپرست یزد فردا طبس / رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس گفت: با توجه به قرارداد اداره اوقاف با سرمایه‌گذار امکان واگذاری محوطه موقوفه باغ نمایی طبس برای احداث پارک بانوان وجود ندارد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد الهی اظهار داشت: منتخب مردم طبس در مجلس شورای اسلامی بازدیدی از اداره اوقاف طبس داشتند که در این دیدار مسائل متعددی مطرح شد.

وی افزود: در این دیدار که اعضای شورای شهر نیز حضور داشتند تقاضا شد که محوطه موقوفه باغ نمایی طبس برای احداث پارک بانوان در اختیار شهرداری قرار داده شود که با توجه به شرایط فعلی این واگذاری امکان‌پذیر نیست.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس بیان داشت: قبل از این درخواست قراردادی با یک سرمایه‌گذار برای کاشت ۵۰ نهال از نوع مرکبات بسته شده که با توجه به این قرارداد نمی‌توان محوطه این موقوفه را در اختیار شهرداری برای احداث پارک بانوان قرار داد.

الهی ادامه داد: یکی از درخواست‌هایی که منتخب مردم طبس در این دیدار مطرح کردند این نکته بود که درآمد موقوفات در اجرای نیات واقفان هزینه شود که در این راستا سامانه جامع اطلاعات موقوفات در اختیار ایشان قرار داده شد.

وی تصریح کرد: هر موقوفه نیات واقفان آن از وقف‌نامه استخراج و بر اساس نیت واقف خیراندیش درآمدها هزینه می‌شود و نهایت تلاش اداره اوقاف نیز عمل امینانه نسبت به موقوفه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس یادآور شد: از درآمد موقوفه ۲۰ درصد برای توسعه و سرمایه‌گذاری برای همان موقوفه، ۱۰ درصد برای حفظ همان موقوفه و هشت درصد نیز حق تولیت سازمان است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا