حضور «سعید مرتضوی» در دادگاه کیفری/ روح الامینی: سعید مرتضوی مشاور فیلم های پلیسی شود/ مرتضوی: در این 6 سال در عذاب هستم

  پرینت
شناسه خبر : 108606 | تاریخ انتشار : 10 Mordad 1394 - 11:27 | 8893 بازدید | تعداد دیدگاه : 0 | ارسال توسط :
درخواست سعید مرتضوی برای جلب وزیر رفاه

یزدفردا:دادستان سابق تهران لحظاتی قبل وارد دادگاه کیفری یک تهران شد.

 ششمین یا به قول بعضی ها هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات سعید مرتضوی قرار است امروز (شنبه) -10 مردادماه- در شعبه 9 دادگاه کیفری یک تهران به ریاست قاضی محمدی‌کشکولی برگزار شود.

جلسه قبلی این پرونده قرار بود سوم مرداد ماه برگزار شود که به گفته رییس دادگاه به دو دلیل تجدید شد؛ نخست اینکه آقای مرتضوی با تاخیر و بعد از اعلام ختم جلسه حضور پیدا کرد و دیگر اینکه پاسخ استعلاماتی که قبلا از سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته بود، نرسیده بود.

قاضی محمدی‌کشکولی در جمع خبرنگاران گفته بود که با توجه به اینکه پاسخ استعلامات در تصمیم دادگاه موثر است، وقت رسیدگی را برای ساعت 9 صبح روز شنبه 94/5/10 تجدید کردیم.

قاضی کشکولی عنوان کرده بود که برای جلسه بعدی وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی به عنوان مطلع در رابطه با پاسخ استعلامات و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برای رفع ابهام در مورد شکایتی که صورت گرفته دعوت شده‌اند.

 

روح الامینی: سعید مرتضوی مشاور فیلم های پلیسی شود

 ایرنا- اولیای دم یکی از کشته شدگان حادثه کهریزک در سال 88 گفت: دادستان سابق تهران (سعید مرتضوی) در وارونه گویی و وارونه نمایی استاد است و بهتر است مشاور فیلم های پلیسی - تخیلی و جنایی شود.

به گزارش  ایرنا، عبدالحسین روح الامینی پدر محسن روح الامینی - یکی از کشته شدگان حادثه کهریزک در سال 88 - پس از پایان ششمین جلسه دادگاه سعید مرتضوی در جمع خبرنگاران افزود: کسانی که به این شغل وارد نیستند به شغل دیگر ورود کنند و دادستان سابق تهران بهتر است مشاور فیلم های سینمایی و جنایی شود.

وی اضافه کرد: برخی مردم از رسیدگی به پرونده مرتضوی نا امید هستند و می گویند چاقو دسته خود را نمی برد و من امیدوارم قوه قضاییه این ضرب المثل را باطل کند.

روح الامینی گفت: پرونده کهریزک از سال 88 با شکایت ما در 18 شهریور سال 88 تقدیم رییس جدید قوه قضاییه شد.

وی ادامه داد:40 روز بعد از کشته شدن فرزندان ما این پرونده مراحل مختلفی را طی کرده است که از قوه قضاییه بسیار سپاسگزارم.

وی اضافه کرد: بهترین مرحله دادگاه بخشی بود که به سازمان قضایی نیروهای مسلح اختصاص داشت و به پرونده های افرادی که در دادگاه نظامی متهم بودند رسیدگی و در تابستان 89 احکام آن ها صادر شد.

ولی دم یکی از کشته شدگان حادثه کهریزک تصریح کرد: پرونده کشته شدگان کهریزک در شعبه 76 دادگاه وقت کیفری استان تهران به ریاست قاضی مدیرخراسانی رسیدگی شد که در آن جا قضیه قتل آقای کامرانی مورد رسیدگی قرار گرفت و ما اعتراض کردیم چرا به پرونده های قتل همه کشته شدگان یکجا رسیدگی نشده است.

وی ادامه داد: نخستین باری است که در دادگاهی به مراحل قتل پرونده روح الامینی رسیدگی می شود.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز دادگاه ، آخرین دفاعیات از متهم گرفته شد ، گفت: امروز آخرین جلسه دادگاه بود ، وکلا مطالب خود را به دادگاه ارایه کردند و آخرین دفاعیات نیز از متهم گرفته شد.

 

مرتضوی: در این 6 سال در عذاب هستم

مرتضوی با بیان اینکه یکی از استنادات دادسرا گزارش سازمان بازرسی است، گفت: من این گزارش را در دادگاه بیان کردم و گفته شده بود این زخم ‌ها مربوط به قبل از هجدهم تیر است. هم من به عنوان کسی که با فتنه مبارزه کردم و هم آقای روح الامینی خسارت بالایی را دیده‌ایم حال خسارت ایشان بیشتر است، اما من نیز به عنوان دادستان تهران و مسئول امنیت تهران خسارت خورد‌ه‌ام. من در این 6 سال در عذاب هستم در حالی که مقصران اصلی افرادی هستند که در پشت صحنه حضور دارند که همان سران فتنه و ضدانقلاب‌هایی که علیه کشور فتنه برپا کردند هستند و باید پاسخگو باشند.

سعید مرتضوی گفت: فردا معلوم می‌شود که جلسه بعدی برای رسیدگی به این پرونده تشکیل خواهد شد یا خیر.

به گزارش ایسنا، سعید مرتضوی پس از پایان ششمین جلسه دادگاه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کلیاتی را که افشای اطلاعات غیرعلنی اطلاق نمی شود، مطرح می‌کنم، اظهار کرد: در جلسه امروز دو موضوع مورد رسیدگی قرار گرفت؛ نخست شکایت سازمان تامین اجتماعی بود.

وی ادامه داد: در شکایت این سازمان مسایل مختلفی مطرح شد که لازم بود وزیر کار در جلسه حاضر شود و به ابهامات شکایت پاسخ دهد.

مرتضوی خاطرنشان کرد:‌ در این شکایت مواردی مربوط به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بود که بر اساس آن قرار شد مدیرعامل این سازمان نیز در جلسه حضور یابد. شکایت سازمان تامین اجتماعی این بود که من از مصوبه رییس مجلس شورای اسلامی و اجرای رای دیوان عدالت اداری در خصوص تبدیل سازمان به صندوق و بالعکس استنکاف کردم. در این رابطه دلایلی را ارائه کردم که نه تنها من در رابطه با این موضوع استنکافی نکردم بلکه مدیرعامل و وزیر فعلی نیز خودشان از این موضوع استنکاف کردند.

وی بیان کرد: با توجه به انتشار این مطالب دادگاه آقایان نوربخش و ربیعی را احضار کرد که آن‌ها در جلسه امروز حضور نیافتند و نمایندگان خود را معرفی کردند. این در حالیست که وقتی کسی برای گواهی یا به عنوان شاهد به دادگاه احضار می‌شود باید خودش در دادگاه حضور یابد.

مرتضوی گفت: لایحه‌ای در رابطه با لزوم حضور نوربخش و ربیعی به دادگاه ارائه می‌دهم تا ببینیم آیا این دو نفر برای شکایتی که مطرح کردند اسناد و مدارکی را ارائه می‌کنند یا خیر؟ فردا مشخص می شود که جلسه بعدی دادگاه تشکیل می‌شود یا خیر.

مرتضوی در رابطه با شکایت روح الامینی نیز مدعی شد: به شکایت آقای روح الامینی بیش از 8 بار رسیدگی شده و قرار منع پیگرد نیز صادر شده است و اساسا این پرونده اعتبار امر مختومه دارد. آقای روح الامینی به مصاحبه‌ای از آقای احمدی مقدم استناد کردند و درخواست کردند که در دادگاه حضور پیدا کنند من نیز از آن‌جا که استناد آقای روح الامینی حرف‌های آقای احمدی مقدم بوده است مصاحبه‌های وی را در رابطه با حادثه کهریزک جمع آوری کردم.

دادستان سابق تهران ادامه داد: آقای احمدی‌مقدم در مصاحبه خبری خود گفته بودند که کشته‌شدگان کهریزک به ویژه آقای روح الامینی در کهریزک کتک نخوردند بلکه در محل درگیری و فتنه کتک خورده‌اند. من نیز این مطالب را به دادگاه ارائه کردم. این افراد در اغتشاش سال 88 شرکت کردند و با پلیس درگیر شدند. پلیس نیز آن‌ها را دستگیر کرده و من دخالتی در دستگیری آن‌ها نداشتم. سازمان بازرسی نیز نظریه‌ای داده و اعلام کرده که اختصاصاً مرحوم روح الامینی زخم‌ها و جراحتش مربوط به زمانی که در کهریزک بازداشت بود نیست بلکه این زخم ها قدیمی است و به قبل از اعزام به کهریزک بازمی‌گردد.

مرتضوی با بیان اینکه یکی از استنادات دادسرا گزارش سازمان بازرسی است، گفت: من این گزارش را در دادگاه بیان کردم و گفته شده بود این زخم ‌ها مربوط به قبل از هجدهم تیر است. هم من به عنوان کسی که با فتنه مبارزه کردم و هم آقای روح الامینی خسارت بالایی را دیده‌ایم حال خسارت ایشان بیشتر است، اما من نیز به عنوان دادستان تهران و مسئول امنیت تهران خسارت خورد‌ه‌ام. من در این 6 سال در عذاب هستم در حالی که مقصران اصلی افرادی هستند که در پشت صحنه حضور دارند که همان سران فتنه و ضدانقلاب‌هایی که علیه کشور فتنه برپا کردند هستند و باید پاسخگو باشند.

درخواست سعید مرتضوی برای جلب وزیر رفاه

 

یکی از اتفاقات جالب در این دادگاه ادعای سعید مرتضوی بود که بنا به اظهارات وی٬ وکیلش درخواست صدور حکم جلب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان تامین اجتماعی را به رئیس دادگاه تسلیم کرده است.

 

ششمین جلسه از دادگاه رسیدگی به اتهامات سعید مرتضوی متهم پرونده تامین اجتماعی و بازداشتگاه کهریزک جهت ادامه رسیدگی به جزییات این پرونده به نوبت بعدازظهر موکول شد.

به گزارش ایلنا، بنا بر اعلام قاضی محمدرضا محمدی کشکولی در جلسه صبح امروز هیچکدام از مطلعان (علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  و نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی) که درخواست شده بود توضیحاتی به دادگاه بدهند٬ در جلسه امروز حاضر نشدند.

یکی از اتفاقات جالب در این دادگاه ادعای سعید مرتضوی بود که بنا به اظهارات وی٬ وکیلش درخواست صدور حکم جلب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان تامین اجتماعی را به رئیس دادگاه تسلیم کرده است.

مرتضوی همچنین گفت: تا این لحظه از نظر دادگاه در خصوص صدور حکم جلب اطلاعی نداریم و با آغاز نوبت بعدازظهر دادگاه در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

منبع: ایلنا

 


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا
برچسب ها
اخبار مرتبط
تعیین 396 شعبه اخذ رأی انتخابات آتی در حوزه انتخابیه یزد
نگرانی مردم‌شهرک رزمندگان از ساخت بیمارستان بیخ خانه هایشان
آمادگی شهرستان مهریز برای استقبال از گردشگران نوروزی
رونمایی از نخستین سند رسمی تعهد به بیع کشور در یزد
نشست خبری رئیس کل دادگستری استان و دادستان یزد با اصحاب رسانه
2 هزار و 705 جلسه دادرسی الکترونیک در یزد
درگیری سعید مرتضوی در فرودگاه یزد صبح امروز !!
حضور «سعید مرتضوی» در دادگاه کیفری/ روح الامینی: سعید مرتضوی مشاور فیلم های پلیسی شود/ مرتضوی: در این 6 سال در عذاب هستم
کاریکاتورهایی از مرد 25 هزارملیاردی/رابین‌هود بازی‌های بابک زنجانی!/قلک بابک زنجانی!/از بابک تا بانک!
کاریکاتورهایی از مرد 25 هزارملیاردی/ملاقات احمدی‌نژاد و رحیمی در اوین! /بابک زنجانی بازداشت شد!
تذکر قاضی به شبنم نعمت زاده: حجابتان طوری باشد که صدایتان را بشنویم/آخرین دفاعیات نعمت‌زاده: آبروی خانوادگی‌ام را برمی گردانم
افتتاح پروژه سیستم توزین حین حرکت (WIM) در کیلومتر 3 محور یزد-مهریز
تصويبنامه هيات وزيران درخصوص اجراي اقدامات مربوط توسط كليه دستگاه هاي مقرر در برنامه راهبردي ارتقای سلامت نظام اداري و مبارزه با فساد در مبادلات مرزي ( بازارچه هاي مرزي ، مناطق آزاد تجاري - صنعتي و ويژه اقتصادي و اسكله هاي خاص)
اهالي محله مظفريه با نگرشي متفاوت سعي در جلب نظر مسافران ورودي محور بافق- كرمان داشته باشند
اسامی نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس دهم از حوزه مهریز -بافق -بهاباد-خاتم -ابرکوه(40 نظر)
اعلام محدودیت ترافیکی برای وسایل نقلیه سنگین در محور بیرجند- قاین و بالعکس
5 نوشیدنی برای کوچک کردن شکم - نوشیدنی های لاغر کننده
عکس- تصادف زنجیره ای شدید در چین / سه کشته در تصادف زنجیره ای محور سراوان - خاش
پاکسازی سیستم و حذف انواع ویروس Dr.Web CureIt! 10.0.7 [2015-12-06]
نرم افزار استودیو کامل تبدیل فایل های صوتی و تصویری -
بازديد فرماندار و نماينده بافق در مجلس شوراي اسلامي از بزرگراه بافق - يزد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • هیچ نظری موجود نیست