بنابه گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان يزد، با هدف هم انديشي و تجليل از دست اندركاران عرصه مبارزه با زمين خواري نشست مشتركي با حضور فرماندهان ، مامورين نيروي انتظامي استان وهمچنين  مقامات قضايي و پرسنل دست اندركار مبارزه با زمين خواري راه و شهرسازي استان ،درمجموعه راه وما برگزارشد

مدير كل راه و شهرسازي استان در خصوص اين نشست گفت: صرف نظر از تنوع كاري راه و شهرسازي، يكي از وظايف خطير اين اداره ،حفاظت از اراضي دولتي در محدوده و حريم شهر ها مي باشد.

زمين بدليل ويژگيهاي خاصي كه دارد ، هميشه مورد طمع افراد سود جو بوده و اين توجه موجب بوجود آمدن پديده زمين خواري وتجاوز و تصرف غير مجاز به اراضي دولتي ونهايتا" تضعيف حقوق بيت المال گرديده است .

غلامرضا رضايي افزود لازم است  به جهت حفظ و حراست و صيانت از حقوق بيت المال با تدابير ويژه اي كه اين اداره كل در دستوركارخود قرارداده است، با پيگيري هاي مختلف حقوقي در محاكم قضايي و اطلاع رساني از طريق رسانه هاي محلي و همچنين پيگيري هاي  ميداني سعي شده است در مبارزه با اين پديده شوم و جلوگيري از تصرفات غير مجاز تلاش نمايد .  

وي افزود در خصوص اطلاع رساني درمورد اراضي دولتي اقداماتي بعمل آمده است و طي برنامه اي جامع مقرر است

 با اطلاع رساني عمومي به كسانيكه كه قصد خريد هرگونه زمين يا ملكي را دارند كمك خواهد كرد تا درهنگام خريد در

دام افراد سودجو و زمين خوار نيفتند .

 

مدير كل راه و شهرسازي استان  خاطرنشان كرد  با توجه به هماهنگي و همكاري كه بين دستگاههاي قضايي و انتظامي با اين اداره كل وجود داشته، دردو سال اخير شاهد دست آورد هاي خوبي در بازگشت اراضي تصرف شده و برخورد با زمين خواران بوده ايم.

وي اعلام كرد در سال گذشته در حدود 93 فقره پرونده رفع تصرفات در محاكم قضايي مطرح شده كه اين تعداد پرونده موجب شده تا حدود 25 هكتار به ارزش 5/7 ميليارد تومان  از اراضي دولتي و ملي رفع تصرف گردد و در 4 ماهه ابتداي سالجاري با طرح 53 پرونده شكايت از سوي اين اداره كل ،حدود 20 هكتار به ارزش 5/3 ميليارد تومان از تصرف افراد سود جو و زمين خوار خارج شده و به بيت المال بازگشته است .

مدير كل راه و شهرسازي از كساني كه در آزاد سازي اراضي تصرفي،نقش موثر داشته اند قدرداني كرد و از دستگاه هاي متولي خواست ،در ادامه اين رسالت خطير اين همدلي و همكاري را ادامه دهند

در پايان اين مراسم از دست اندكاران و فعالين مبارزه با زمين خواري با اهداء لوح سپاس،  تقدير شد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا