کارگاه آموزشی کارگردانی با حضور سینماگر سرشناس کشور، حمید نعمت الله و با حضور علاقه مندان برگزار شد. در این کارگاه که بسیار مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفت نعمت الله تجربیات شخصی خود در زمینه کارگردانی را در اختیار هنرجویان قرار دارد. تجربیاتی که به گواهی شرکت کنندگان مفید و کاربردی بود و در هیچ کتاب و کلاس درسی نمی توان یافت.

مرتضی ایمانی راد ضمن تشکر از تمامی عوامل برگزاری کارگاه ها می گوید: این کارگاه ها و برنامه های هشت قدم نوید بخش یک جشنواره متفاوت و زیبا را می دهد. آقای نعمت الله با بیان ملزومات کارگردانی و ارئه تجربیات و دانش خود، هنرجویان و فیلمسازان را به خوبی راهنمایی کردند. امید که برنامه های اینچنینی و حمایت های دیگر در طول سال به روند فیلمسازی استان کمک کند. 

علیرضا عباسی که خود استاد دانشگاه هست به علت حضور حمید نعمت الله، برای شرکت در این کارگاه از شیراز به یزد آمده بود. او حضور اساتید از جمله حمید نعمت الله را مغتنم می داند و می گوید: اشاره ایشان به تجربه های شخصی شان در کارگردانی و ذکر خاطراتشان برایم جالب بود. همچنین توجه به مواردی که در کلاس های آکادمیک و کتاب ها پیدا نمی شود جذاب و آموزنده بود. جشنواره رضوی یزد با اینکه نسبتا گمنام است اما مفید، منظم و پربار بود.

ناهید جعفری نیز می گوید: استاد نعمت الله مطالب را از قبل آماده و برای ارائه در کلاس برنامه ریزی کرده بودند و این از محاسن کلاس بود. شروع و پایان کلاس نیز دقیقا به موقع و مناسب بود. از تمام کسانی که در برگزاری این برنامه شرکت داشتند تشکر می کنم.

امیر جلالی مفید ترین قسمت این کارگاه را زمانی می داند که حمید نعمت الله تجربیات شخصی و نحوه برخوردش در موقعیت های مختلف را بازگو کرده است. استقبال از این کارگاه ها بسیار خوب بود. تقریبا همه در بحث ها شرکت می کردند و این نشان می دهد که همه با کلاس ارتباط برقرار کردند. امیدوارم چنین جلساتی تنها محدود به جشنواره نباشد و ادامه داشته باشد.

محمدرضا رضایی نیز به ارائه تجربیات شخصی حمید نعمت الله اشاره می کند و می گوید: مدرس کارگاه اشاره کردند که دانش آموخته این رشته نیستند و تمام تجربیات شخصی خود را در کلاس ارائه کردند که در نوع خود جذاب بود. همچنین ما را با واژگانی آشنا کردند که به نظرم نکات کلیدی بود. خوشحالم که ایشان برای این کارگاه انتخاب شدند شاید اگر فرد آکادمیک به عنوان مدرس حضور داشت، بیشتر به سمت تاریخ کار می رفت و این از حوصله کلاس خارج بود. نعمت الله در بین دیالوگ های شخصی به نکات کلیدی اشاره می کند که شنونده با هوشمندی می تواند ارزش این واژگان را دریابد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا