یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"پلیس استان یزد : سرهنگ "حسين رضايي" مهمترين عامل کاهش کلاهبرداري از طريق دستگاه " ATM " را بالا بردن سطح آگاهي کاربران دانست.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا" رئيس پليس فتاي استان يزد ضمن بيان مطلب فوق، از شهروندان خواست جهت پيشگيري از کلاهبرداري از طريق دستگاه " ATM " ، هشدارهاي ذيل را جدي بگيرند و افراد سودجو و کلاهبردار را در اهدافشان ناکام گذارند:

جهت دريافت وجه نقد، تنها ارائه شماره حساب و يا شماره کارت به فرد واريز کننده کفايت مي کند و نيازي به دادن رمز اول و دوم، CVV2، تاريخ انقضا و غيره نيست.

براي اينکه شخصي پولي به حسابمان واريز کند نياز به حضور در پاي دستگاه هاي خودپرداز نيست.

براي مطمئن شدن از واريز وجه نقد، نيازي به ورود به بخش انتقال وجه نيست و دارنده کارت فقط با گرفتن موجودي حساب خود مي تواند از واريز شدن و يا واريز نشدن وجه به حساب و کارت خود مطلع شود.

دارندگان کارت عابر بانک از کارت بانکي خود براي انجام مبادلات کم استفاده کنيد، و از متصل کردن حساب هايي که گردش مالي زيادي دارند، به کارت بانکي خود اجتناب کنيد.

کارت عابر خود را در اختيار افراد ناشناس قرار ندهيد و در صورت مفقودي در اسرع وقت با شعبه بانک صادرکننده کارت تماس گرفته و يا از طريق اينترنت ‌بانک يا تلفن ‌بانک نسبت به مسدود و باطل کردن کارت به منظور پيشگيري از هر گونه سوءاستفاده اقدام کنيد.

اگر افراد ناشناس تقاضاي استفاده از خدمات بانکي بوسيله کارت شما را داشتند، آن را نپذيريد و هنگام استفاده از خدمات بانکي دقت کنيد مشخصات و جزئيات کارت براي ديگران قابل مشاهده نباشد.

پرداخت ارزي با دستگاه هاي ATM صورت نمي گيرد پس فريب اين گونه افراد را نخوريد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا