در هفته ملی کارآفرینی و ترویج آموزش فنی و حرفه ای صورت گرفت :افتتاح نمایشگاه گذر مهارت از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد

در هفته ملی کارآفرینی و ترویج آموزش فنی و حرفه ای صورت گرفت :افتتاح نمایشگاه گذر مهارت از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد

   به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد، همزمان با سالروز "6مرداد"روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش فنی و حرفه ای نمایشگاهی از دستاوردهای اداره کل آموزش فنی و حرفه ای با عنوان گذر مهارت و کارآفرینی با حضورحبیب ا...کارگر مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان، محمد حسین ریاحی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صابری مدیر کل تامین اجتماعی ،جمعی از مسئولین اداره کل زندانها و کمیته امدادامام خمینی (ره) و کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای روز سه شنبه مورخ 06-05-94 در پارک کوهستان افتتاح شد.

بنابراین گزارش کارگر با اشاره به نامگذاری روزهای هفته  ملی کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای، گسترش آموزش های مهارتی را از اهداف مهم دولت در سیاست‌های کلی برنامه‌ی ششم توسعه بیان کرد.

وی سرمایه گذاری در راستای توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی را بسیار سودمند خواند و اظهار داشت: کسب آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای توسط جوانان باید مورد توجه دولت و  خانواده ها قرار گیرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان هدف از برگزاری نمایشگاه ها و گذرهای مهارتی را، معرفی مشاغل در زمینه های مختلف عنوان کرد و اذعان داشت: جوانان و دانش آموزان با شرکت در این گذرها، با شناسایی استعداد های خویش و کسب مهارت و هدایت شغلی به فردی توانمند تبدیل خواهند شد.

کارگر در ادامه با اعلام این مطلب که گذرمهارتی و نمایشگاه دستاوردهای کارآموزان هر ساله در هفته ی ملی کارآفرینی و ترویج مهارت های فنی و حرفه ای برگزار می شود، گفت:  فراگیری آموزش‌های مهارتی زمینه ‌ساز خروج جوانان و متقاضیان اشتغال از بن بست بیکاری می باشد.

کارگر با تأکید بر توسعه آموزش های مهارتی در راستای گسترش اشتغال در استان، تصریح کرد: رشته هایی از قبیل: مکانیک خودرو،هیدرولیک و پنوماتیک، عکاسی،تاسیسات،plc،فناوری اطلاعات، طراحی و دوخت، صنایع غذایی، صنایع چوب، تراش سنگ های قیمتی، صنایع دستی و هنر، مراقبت و زیبایی، از رشته های ارائه شده در این نمایشگاه و گذر مهارتی می باشد.

وی در ادامه مطلب اضافه کرد:در این نمایشگاه غرفه ای با عنوان مشاوره شغلی به منظور ارائه مشاوره جهت بازدید کنندگان در نظر گرفته شده است .

بنابراین گزارش اداره کل زندانهای استان یزد نیز با تعامل و همکاری خوبی در راستای مهارت آموزی و توانمند سازی زندانیان و با دستاوردهای کارآموزی در رشته های صنایع چوب ،معرق کاری با مس ،قلم زنی روی مس و ساخت تابلوهای روان در این گذر مهارتی مشارکت فعال دارد .

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به آغاز به کار این نمایشگاه در 16 غرفه ، اذعان کرد: جشنواره و نمایشگاه دستاوردهای اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد و گذر مهارت و کارآفرینی  به مدت چهار روز از ششم مرداد ماه در پارک کوهستان از ساعت 20 الی 23:30 برگزار می شود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا