به مناسبت فرا رسیدن روز ملی کار آفرینی و هفته مهارت دکتر صدرا ابرقویی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان یزد پیامی در این زمینه  صادر نمود

 متن پیام بدین شرح است

در سالی که با  رهنمود های داهیانه مقام معظم رهبری به عنوان سال "دولت و ملت ، همدلی و همزبانی" نامگذاری شده است ، لازم است که توسعه و بسط آموزش های مهارتی با همت والا و بی شائبه همه دست اندارکاران عرصه آموزش های علمی کاربردی محقق گردد.

بی تردید تلفیق دانش با مهارت و خلاقیت برای جوانان این مرز وبوم زمینه ساز اشتغال مولد وپایدار توام با کار آفریینی ، تاثیر مهمی در خودکفایی و رفع وابستگی و در نهایت توسعه اقتصادی و توانمند سازی منابع انسانی دارد . در این راستا دانشگاه جامع علمی کاربردی بعنوان متولی رسمی ارائه آموزش های عالی مهارتی رسالت اصلی آموزش و مهارت های مورد نیاز بازار کار و تربیت نیروی کار ماهر و متخصص در بخش های مختلف صنعت ، خدمات و کشاورزی  را بر عهده داشته و همواره نقش بسزایی در ایجاد اشتغال برای کشور داشته و خواهد داشت.

توسعه آموزش های عالی مهارتی در شرایط کنونی برای رشد اقتصادی جامعه و به ویژه شتاب دهی به فرایند تولید، با هدف جلوگیری از صادرات مواد خام، افزایش بهره وری اقتصاد  و توسعه اشتغال برای کشور امری حیاتی است زیرا سرمایه گذاریهای زیر بنایی و افزایش ابزار و تجهیزات و بطور کلی سرمایه فیزیکی بدون سرمایه انسانی بلا استفاده مانده و بصورت بهینه و کار آمد موره بهره برداری قرار نمیگیرد.

اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن ششم مرداد ماه روز ملی کار آفرینی و مهارت از تلاش همه دست اندرکاران برنامه ریزی ، تدوین و اجرای آموزش های علمی – کاربردی بویژه عوامل اجرایی مراکز آموزش علمی کاربردی تشکر و قدر دانی می نمایم و توفیق روز افزون دست اندرکاران و مسئولین این بخش از آموزش کشور و دیگر بخش های آموزشی و اقتصادی را از خدواند متعال مسئلت می نمایم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا