فردایی :محمد امامی"

این روزها یک هیئت اقتصادی با حضور جمعی از مقام های آلمانی وارد ایران شدند که برخی از اعضای آن از جمله زیگمال گابریل معاون صدر اعظم آلمان و وزیر اقتصاد و انرژی این کشور در کل اروپا صاحب نفوذ و قدرتمند هستند.
زیگمال گابریل به همراه هیاتی ۶۰ نفره متشکل از دست اندرکاران امور اقتصادی ، تجاری و جمعی از مقامات سیاسی آلمان در سفری که به ایران داشتند امروز ضمن بازدید از بناهای تاریخی اصفهان، در نشست مشترکی با استاندار اصفهان، زمینه های همکاری بین این استان و کشور آلمان را در شرایط جدید بررسی کردند.
استاندار اصفهان، هدف از این سفر یک روزه را دیدن جاذبه های تاریخی و گردشگری ، آشنایی هیات آلمانی با توانمندیهای و ظرفیتهای اقتصادی این استان و بررسی زمینه های همکاری متقابل و سرمایه گذاری مشترک ذکر کرد.
پرسش این است که آیا استان یزد با این قدمت تاریخی و فرهنگی و زمینه های اقتصادی برای سرمایه گذاری، آیا از فرصت حضور این هیئت ۶۰ نفره آلمانی هیچگونه استفاده یا بهره برداری کرده است؟
چگونه می شود که اصفهان همواره در برنامه هیئت های اقتصادی خارجی قرار می گیرد و زمینه های همکاری مشترک با آن ها بررسی می شود و بعضی از آن ها نیز به قراردادهای همکاری منجر می شود ، اما استان یزد در چنین رویدادها و سفرهایی در کمتر برنامه ای لحاظ می گردد!
آیا مسئولان استان یزد در جریان سفر این هیئت ۶۰ نفره آلمانی به ایران که با حضور دست اندرکاران امور اقتصادی و تجاری صورت گرفته است، قرار دارند و آیا تمهیداتی برای بررسی امکان همکاری های مشترک اندیشیده اند؟
اگر بلی ، اطلاع رسانی در این زمینه موجب امتنان خواهد بود و اگر خیر، چرا چنین وضعیت منفعلانه ای به طور مکرر ادامه می یابد؟

پاسخ

فردایی :مهندس سید حسینی

جناب آقای امامی
معمولا سفر هیت های خارجی به اصفهان جهت بازید از میدان نقش جهان به واسطه ثبت جهانی آن میباشد بازدید از این اثر مهم جهانی که مربوط به معماری اسلامی میباشد از اهمیت خاصی برخوردار میباشد طبیعتا مسولین اصفهان نیز از این موقعیت استفاده مناسب به عمل می آورند .این به این معنی است که هدف از سفر به اصفهان بازدید از اثر جهانی است و بقیه ملاقاتها در حاشیه این بازدید میباشد پس جهانی شدن میراث فرصت است تمام سعی و تلاش ما در این مدت ثبت بافت تاریخی در فهرست جهانی میباشد که خود میبینید و میخوانید که هنوز چه مخالفت ها و سطحی نگری ها مقابل این مهم قرار دارد لذا همگی باید عزم خود راجزم که این مهم هرچه زودتر به سرانجام برسد از اینجا دست تمام کسانی که به این مهم یاری رسانند میفشاریم

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا