محمد امامی

یزدفردا :در صفحه تلگرام یزدفردا همراهان فردایی در رابطه با بحث های مختلف  به بحث و گفتگو می پردازند که با توجه به اهمیت مطالب سعی خواهد شد مطالب در یزدفردا منتشر شود .

من اعتراض دارم

 محمد امامی

💠 من یزدی ام و اعتراض دارم
تو یزدی هستی و اعتراض داری
اما به چه چیز یا به چه موضوعی اعتراض داریم؟
آیا سازمان هایی که اعتراض های ما به آن ها مربوط می شود، برای این که اعتراض های ما شنیده شود راه ها و ساز و کارهای مناسبی را تدارک دیده اند تا صدای من و تو و دیگر شهروندان را به گوش مسئولان ذیربط برسانند؟
آیا در دستگاه های اجرایی استان ساز و کاری مطمئن برای شنیدن صدای مردم وجود دارد؟
به راستی تا کنون فکر کرده اید چرا برخی از اعتراض ها به رغم تکرار آن ها هنوز هم استمرار دارد و مشکلات مزبور هنوز لاینحل باقی مانده است؟

نبود ساز و کار شنیدن صدای مردم
نبود مکانیزم دریافتَ ثبتَ تجزیه و تحلیل، انتقال صدای مردم و پیگیری مشکلات آنان تا رفع کامل مشکل
نبود نظام پاسخگویی مناسب
نبود نظام صحیح ارزیابی عملکرد
نبود نظام تشویق و تنبیه

از جمله کاستی هایی است که منجر به بروز و فراگیر شدن اعتراض ها و نارضایتی های مردمی می شود.

دستگاه های اجرایی به ویژه دستگاه هایی که دربرگیری بیشتری دارند و مخاطبان بیشتری را زیر پوشش خود دارند، در این خصوص باید دریچه های ارتباطی خود را به روی مردم باز کنند و با رفع کاستی هایی که برشمردیم، زمینه های بروز نارضایتی را از بین برده و از اعتراض ها پیشگیری کنند.
تا نظر شما چه باشد؟

محمد سعید صالحی فیروزآبادی

جناب امامی، با سابقه ای که دورادور در روابط عمومی ها از شما دارم ، شما در رشته تخصصی خودتان چه اندازه توانسته اید در شکل دادن ساختار بهینه ای که بتواند در روابط عمومی ها صدای مردم را بشنود و به آنان پاسخگو باشد تاثیرگذار بوده اید؟ چگونه توانستید این دانش و فن را خارج از نزاعهای باندی و جناحی در ادارات نهادینه نمایید؟ آیا فردی با چنین دانشی که نه تنها برای مردم بلکه برای دولتها ایجاد منافع می کند و ارتباط و اعتماد دولتها را با مردم و مردم را با دولتها بالا می برد از گذشته خود و میزان تاثیرگذاری خود بر روابط عمومیهای کشورمان در دولتهای مختلف رضایت دارید؟

محمد امامی


با سلام و عرض ادب
از خود راضی بودن صفت خوبی نیست !
بهتر است از عزیزانی که در این خصوص آشنایی دارند بپرسید
امیدوارم توانسته باشم با الگویی که ایجاد کردم ، در این زمینه قدم کوچکی برداشته باشم.

محمد سعید صالحی فیروزآبادی

ز خود راضی بودن شاید در گفتار عمومی اصطلاح چندان خوبی نباشد، اما بهترین فردی که می تواند در تنهاییمان به قضاوت در مورد خودمان بنشیند خود ما هستیم. نتیجه این داوری اگر چیز خوبی باشد به رضایت داشتن از خود و اطمینان و آرامش دل منتهی می شود. بعد بیرونی آن نیز کارآمدی ادارات در پاسخگویی می باشد. بنظر می رسد با تمامی تلاشهای شما و افرادی مانند شما هنوز تا کمال مطلوب پاسخگویی ادارات راه درازی در پیش داریم. امیدواریم این راه ادامه یافته و به هدف نهایی خود برسد.

 

محمد امامی


 صحیح می فرمایید ، در خصوصی توضیحی داده ام امید است مفید واقع شود.
البته گام اول فهم ضرورت رفع این کاستی توسط مسئولان دستگاه های اجرایی و مهم تر از آن دستگاه های سیاستگذار است.

این بحث ادامه دارد...

نظر شما در این رابطه چیست ؟

کامنت مخاطبین منتشر خواهد شد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا