یزدفردا :امروز توافق هسته ای ایران با کشورهای 5+1 صورت گرفت و هر کس به نوعی تلاش نمود تا امروز را با روزهای دیگر متفاوت کند .

یکی از مواردی که در شبکه های اجتماعی به آن پرداخته شد مناسبت داشتن امروز با سالروز تولد حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب معرفی  کرده و این موفقیت کشور را به یمن تقارن امروز با سالروز تولد ایشان دانستند .

در جهت روشن نمودن افکار عمومی و  فارغ از مسائلی که دوستان به آن پرداخته اند با بررسی شناسنامه  و کارت ملی مقام معظم رهبری که تاریخ تولد ایشانبه این نکته رسیدیم که  24 تیرماه 1318 تاریخ تولد رهبر معظم انقلاب است و از توجه دوستان به این نکات ظریف خرسند شدیم .




اما زمانی که با دقت بیشتر به این موضوع فکر کردیم  و برای اثباتش تحقیق نمودیم  به بیوگرافی مقام معظم رهبری که در سایت ایشان درج شده رسیدیم  که دفتر معظم له آن را منتشر کرده  است  و تاریخ تولد ایشان را فروردین ماه 1318 عنوان نموده است (خامنه‌ای، سیدعلی  (۲۹ فروردین ۱۳۱۸/ ۲۸صفر ۱۳۵۸/ ۱۹ آوریل ۱۹۳۹)، فرزند سیدجواد، دومین رهبر انقلاب اسلامی ایران.) و در بعضی از خبر ها هم داشتیم که مقام معظم رهبری حضرت آيت الله سيد على خامنه‌ای فرزند مرحوم حجت الاسلام والمسلمين حاج سيد جواد حسينى خامنه‌ای، در روز 29 فروردین 1318 برابر با 28 صفر 1358 قمرى در مشهد مقدس چشم به دنيا گشودو ايشان دومين پسر خانواده هستند.

و جالب تر آن که خاطره ای  با عنوان "روایتی از شرکت رهبر انقلاب در سرشماری عمومی نفوس و مسکن"پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) به تاریخ تولد ایشان از قول خودشان اشاره می کند که در ادامه می خوانیم .



صحبت‌های آقا که تمام می‌شود، رئیس مرکز آمار اجازه می‌گیرد تا فرم سرشماری مربوط به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را پر کند. رهبر هم از او می‌پرسند: «کارت شناسایی هم که آوردید؟» و با خنده حضار و پاسخ مثبت عادل‌آذر، سرشماری آغاز می‌شود. اولین سوال: نام و نام خانوادگی؟

- سید علی حسینی خامنه‌ای.

جمعیت صلوات می‌فرستد. سوال دوم، تاریخ تولد است.

- تیر ماه 1318. البته این در شناسنامه است. ظاهرا تاریخ صحیح باید فروردین‌ماه باشد.

جمعیت مجدد صلوات می‌فرستد. قبل از این که عادل‌آذر به سؤال بعدی برسد، آقا می‌گوید: «نمی‌شود که با هر سؤال یک صلوات بفرستید.»

عادل‌آذر از نحوه تصرف منزل می‌پرسد: «ملکی؟ استیجاری؟ در برابر خدمت؟»

- منزل ما سازمانی است.

گوش همه تیز شده که از سایر اطلاعات رهبر هم با خبر شوند که مأمور سرشماری می‌گوید بقیه سوال‌ها باشد برای بعد، چون باید اعضای خانوار فهرست شوند. اما انگار آقا خیالشان از همه اطلاعاتی که می‌خواهند بدهند، راحت است: «ما اعضایی نداریم. فقط 2 نفریم. کارت ملی خودم را هم آورده‌ام.» لبخند روی لب میهمانان می‌نشیند و همه مجدد آماده ضبط اطلاعات نفوس و مسکن رهبر می‌شوند. اما مأمور سرشماری می‌گوید این کار حدود 20 دقیقه وقت می‌گیرد و کار را به بعد موکول می‌کند؛ گویا مأمور آمار در حفظ اسرار مردم عزمی جدی دارد. 

جلسه تمام می‌شود و قرار می‌شود خود رئیس مرکز آمار ایران برای تکمیل فرم اطلاعات آیت‌الله «سیدعلی حسینی خامنه‌ای» اقدام کند.

و در سال 1392 سپاه شیراز برای روز 24 تیرماه  جشن تولد رهبر انقلاب فراخوان داده بودو برگزاری جشن تولد برای مقام معظم رهبری درحالی توسط سپاه شیراز برنامه‌ریزی شده است که رهبر معظم انقلاب به صراحت با برگزاری چنین جشن‌هایی به مناسبت تولدشان مخالفت و مسئولان را از چنین اقداماتی نهی کرده‌اند.

به عنوان مثال چندی قبل از آن در یکی از استان‌های کشور به مناسبت سالروز تولد رهبر انقلاب جشنی برپا و از برخی مسئولان برای حضور در این مراسم دعوت کرده بودند که پس از رسیدن این خبر به آیت‌الله خامنه‌ای، ایشان در حاشیه‌ی برگه‌ای که حاوی آن خبر بود نوشته‌اند:

«این کار غلط است، این تولد و امثال آن هیچ جشنی ندارد؛ برگزارکنندگان، مسئول وقت و عمر و اموالی هستند که در این کار صرف و ضایع می‌شود. من از کسی که برای تولد من جشن می‌گیرد به هیچ وجه متشکر نمی‌شوم و او را مسئول زیان‌های این کار هم می‌شناسم»


برای اینکه این اختلاف در سالروز تولد رهبر معظم انقلاب را دریابیم به سند سجلی ایشان مراجعه کردیم و با توجه به اینکه در قدیم مراکز ثبت و احوال در شهرستان ها کم بوده است و معمولا شناسنامه افراد چند سال بعد از تولد ثبت می شده است در سند سجلی مقام معظم رهبری  در قسمت روز و ماه تولد هیچ چیز درج نشده است و در قسمت سال 1318 ثبت شده است و در ثبت مجدد شناسنامه تاریخ 24 تیرماه 1318 درج شده است  ولی آنچه که مهم است بیوگرافی معظم له است که با نظر خود ایشان تنظیم شده و در سایت ایشان موجود است تاریخ ولادت را فروردین 1318 قید کرده اند و به روز آن هم اشاره ای نشده است .


به هر حال این نکته بینی باعث خیری شد تا رهبر خود را بهتر بشناسیم .

تصاویری از شناسنامه ،کارت ملی ،سند سجلی معظم له را در ادامه خواهید دید .

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا