هاشمي رفسنجاني: بايد جنگ رواني را به خانه سردمداران آمريكا ببريم/ كساني كه تفرقه ايجاد مي‌‏كنند، نبايد اجازه ظهور و بروز داشته باشند

ما بايد تدابيرمان را به اندازه حوادثي كه اطرافمان هست، تنظيم كنيم زيرا شرايط عادي نيست و دشمن در حال راه‌‏اندازي جنگ رواني است. ما بايد اين جنگ را به خانه آنها ببريم هرچند اين كار را كرده‌‏ايم و الان بوش آرام نيست و در تصميمات خود در منطقه به شدت دچار مشكل است... 
یزدفردا : اكبر هاشمي رفسنجاني در خطبه‌‏هاي نماز جمعه تهران با اشاره به اقدامات دشمن عليه ايران، اظهار داشت: ما بايد در مقابل حركات موذيانه عليه كشور آگاهانه عمل كرده و با رفتار سنجيده، امكانات خود را بر اساس فعاليت آنان تنظيم كنيم.
هاشمي رفسنجاني گفت: طرد نيروهاي انقلابي و بي‌‏تفاوت كردن آنها به خاطر برخي از انحصارگرايي‌‏ها، سم مهلكي است كه در اين شرايط براي كشور بسيار خطرناك است.

وي با اشاره به شرايط حساس منطقه، گفت: ما بايد تدابيرمان را به اندازه حوادثي كه اطرافمان هست، تنظيم كنيم زيرا شرايط عادي نيست و دشمن در حال راه‌‏اندازي جنگ رواني است. ما بايد اين جنگ را به خانه آنها ببريم هرچند اين كار را كرده‌‏ايم و الان بوش آرام نيست و در تصميمات خود در منطقه به شدت دچار مشكل است.
خطيب نماز جمعه تهران تاكيد كرد: در اين شرايط حساس نبايد با طرد نيروهاي انقلابي و بي‌‏تفاوت كردن آنها به خاطر برخي انحصارگرايي‌‏ها كشور را با مشكلات بيشتري مواجه سازيم. در زمان انقلاب و پيش از آن بيشتر از 95 درصد نيروهاي انقلاب تحت رهبري امام خميني(ره) حرف مي‌‏زدند و يك هدف را دنبال مي‌‏كردند كه ما تحت همين انسجام توانستيم بعد از انقلاب نيز خلاء دولت را پر كنيم و صلابت ملي را حفظ كنيم.
هاشمي رفسنجاني افزود: ما نبايد بگذاريم كساني كه تفرقه ايجاد مي‌‏كنند، اجازه ظهور و بروز داشته باشند.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در تبيين و تشريح برنامه‌‏هاي دشمنان انقلاب، اظهار داشت: برنامه شوم آنان مرعوب كردن ملت ماست كه بتوانند سرمايه‌‏گذاري و توليد را در كشور ضعيف كنند و در اين شرايط بيش از هر چيز، بازگشت به مردم و محور قرار دادن اسلام انسجام لازم را به وجود مي‌‏آورد كه مي‌‏تواند نماد آن را در راهپيمايي امسال 22 بهمن ماه تجلي يابد.
خطيب موقت نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به شكست سياست‌‏هاي آمريكا در منطقه، گفت: آمريكا و همدستانش در عراق و افغانستان گير افتاده‌‏اند و به هيچ نتيجه‌‏اي نرسيده‌‏اند. در فلسطين نيز نقشه راهشان به شكست منجر شد و در لبنان هم آن فضاحت را به بار آوردند. برنامه آنها در هيچ‌‏يك از كشورهاي منطقه اجرايي نشده است لذا در ايران نيز محقق نمي‌‏شود.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: آمريكا در پرونده هسته‌‏اي ايران زورگويي مي‌‏كند كه در آخر نتيجه‌‏اي هم ندارد.
هاشمي رفسنجاني در ادامه با اشاره به حوادث انقلاب سال 57، خاطرنشان كرد: در ابتدا كه امام خميني(ره) قرار بود به ايران بازگردد، فرودگاه‌‏ها بسته شد كه مردم به شدت عصباني شدند و به خيابان‌‏ها ريختند كه ما سعي مي‌‏كرديم عصبانيت مردم را كنترل كنيم. در ادامه به دليل حضور گسترده مردم و نقش پيشتاز روحانيت، بختيار مجبور شد فرودگاه‌‏ها را باز كند و امام(ره) با دلي آرام به تهران آمد كه مصداق بارز آيه اذا جاء نصرالله والفتح بود.
وي افزود: تا قبل از حضور گسترده مردم در انقلاب همه راه‌‏ها طي‌‏شده بود اما نتيجه نداشت، گروه‌‏هاي مسلح و احزاب سياسي فعاليت داشتند اما رژيم از آنها استفاده مي‌‏كرد و جايگاه خود را تقويت مي‌‏كرد اما حضور گسترده مردم در خيابان‌‏ها رژيم شاه را سرنگون كرد و حتي ژنرال‌‏ هايزر را ناتوان ساخت چرا كه او آمده بود تا شاه را نجات دهد ولي با اين شرايط كاري از دست او هم برنيامد.
عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: اين انقلاب دل همه مستكبران جهان را لرزاند اما به تمام دنيا آنچنان كه بايد و شايد سرايت نكرد البته بررسي دليل اين عدم سرايت، فرصت ديگري مي‌‏طلبد.
خطيب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌‏ اول نماز جمعه تهران نيز به تحليل و بررسي قيام عاشورا پرداخت و گفت: اصل پيام ابا عبدالله از لحاظ منطقي يك حركت سياسي، اجتماعي، ديني و عقلاني است كه براي يك محقق قابل قبول است.
هاشمي رفسنجاني افزود: امام حسين(ع) ابتدا مردم را در نظر گرفتند كه بتوانند با قدرت اسلام و مردم، دنياي اسلام را اصلاح كند و اگر هم نشد، بتوانند قلوب مردم را نه فقط در آن زمان كه تا هميشه تاريخ تصرف كنند.

یزدفردا

www.yazdfarda.com

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا