عضو شورای فنی فدراسیون کشتی استعدادیابی و توجه به رده های سنی پایه را دو رکن اساسی در قهرمان پروری عنوان کرد و گفت: برگزاری این مسابقات در یزد زادگاه پهلوان بزرگ یزدی کار ارزنده ای بود.

بهرام مشتاقی در حاشیه برگزاری جشنواره سراسری کشتی قهرمانی کشور در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان استان یزد گفت: برگزاری این مسابقات به نام پهلوان بزرگ یزدی کار ارزنده ای بود چرا که کشتی و پهلوانی به قدرت و زورمردی نیست بلکه به فتوت و مردانگی است که باید ورزشکاران نوجوان و جوان ما با الگو گیری از پهلوانانی همچون پوریای ولی ، پهلوان تختی و پهلوان بزرگ یزدی جوانمردی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی افزود: برای تداوم قهرمانی ها و تداوم درخشش کشتی در آسیا و جهان باید نفرات مستعد را شناسایی و در راستای قهرمان پروری گام برداشت.

عضو شورای فنی فدراسیون کشتی اظهار داشت:یکی از اهداف این است که کشتی در همه استان ها گسترش پیدا کند و برنامه ریزی فدراسیون در برگزاری این چنین مسابقاتی در استان ها در توسعه و اشاعه این رشته المپیکی بسیار مهم و ارزنده است.

مشتاقی در پایان به عملکرد کشتی گیران یزدی اشاره و تصریح کرد: یزد استعدادهای خوبی در این رشته دارد که اگر برنامه ریزی شود و به خوبی آموزش ببینند ،مطمئن باشید که در آینده کشی گیران و پهلوانان خوبی از استان یزد خواهیم داشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا