استاندار يزد به مناسبت فرارسيدن 14 تيرماه روز "شهرداري و دهياري " پيامي صادر نمود.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد متن كامل پيام " سيدمحمد ميرمحمدي" استاندار يزد  به شرح ذيل است :

شهرداري ها  و دهياري ها به عنوان نهادهاي  اجتماعي در جامعه مدني، از نقشي مهم و قابل توجه در عرصه هاي مختلف توسعه اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي برخوردارند. در جمهوري اسلامي ايران اين نهادهاي تأثيرگذار اجتماعي، با توسعه سياسي پيوندي ناگسستني يافته به نحوي كه با مشاركت مردم شريف در صحنه تعيين سرنوشت  و انتخاب اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا، تأثيرگذاري مستقيم آنان در مديريت و اداره جامعه خويش مشهود گرديده است.
هويت بخشي به سيما و كالبد شهر و روستا، توجه به استانداردسازی و ایمن‌سازی ابنیه و اماکن، صیانت و احیای بافت قدیم و پاسداشت میراث ارزشمند تاریخی، حفاظت از محیط زیست، توجه به توسعه فضای سبز، مشارکت دادن بانوان و جوانان در عرصه مدیریت شهری و روستایی، پرهیز از دخالت دادن اختلافات محله‌ای در تصمیم‌گیری‌ها، توجه به معماری ایرانی اسلامی و تسهیل نمودن مسیر خدمت رسانی به مردم در بخشهای مختلف از جمله مهم‌ترین وظایف و رویکردهایی است که متولیان امر مدیریت شهری و روستایی باید با دقت و ظرافت در مسیر تحقق آن گام بردارند. البته در کنار این مسئولیت ها، نقش و وظیفه حساس این نهادها در برخورد با فرآیندهای فرهنگی و اجتماعی نيز قابل توجه است و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها يكي از عوامل مهم فرهنگ‌سازی و حفظ اصالت‌های فرهنگی به شمار می‌روند.
خوشبختانه با فراهم آمدن زیرساخت‌ها در بسیاری از شهرها و روستاهای استان تاریخی یزد، راه برای بهره‌گیری از شیوه‌های نوین مدیریتی در بخش شهری و روستایی مهیا شده است و می‌توان در کنار همدلی و وحدت همه دست اندرکاران این عرصه مهم و سرنوشت ساز، گام‌های بلندی را به سمت آبادانی و پيشرفت اين استان در اجراي سیاست ها و رویکردهای سازنده دولت تدبیر و امید برداشت.
در پایان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگان در ماه ضیافت الهی، فرارسیدن روز "شهرداری و دهیاری" را به همه دست اندرکاران مدیریت شهر و روستای استان دارالعباده یزدتبريك عرض نموده و اميدوارم با تلاش بي وقفه شهرداري ها و دهياريها فضاي شهرها و روستاها براي مردم شريف و متدين استان ايمن، لذتبخش، زيبا و نشاط آفرين گردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا