به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد: در پی هماهنگی صورت گرفته از سوی ستاد اقامه نماز این اداره با مرکز تخصصی نماز استان قم، حجت¬الاسلام و المسلمین محمودی از اساتید مجرب این مرکز به اداره کل معرفی که پس از حضور در حسینیه ارگ، جلسه ای با موضوع شيوه هاي دعوت فرزندان به نماز "به منظور ارتقاء آگاهی کارمندان این اداره برگزار گردید. شایان ذکر است با توجه به مباحث علمی و مذهبی حجت الاسلام محمودی در این نشست جمعی از علاقه مندان و حتی کارمندانی از فرمانداری و اداره ثبت احوال یزد نیز در این حسینیه حضور یافتند.

استاد محمودی در این نشست در خصوص شیوه های نزدیک نمودن فرزندان به اقامه نماز و نحوه مدیریت مسائل مختلف زندگی در حول محور جایگاه نماز مباحثی را مطرح و گفت: نماز میراث تمامی انبیاء است هر پیامبری كه مبعوث به رسالت شد. انسانها را به نماز دعوت كرد و به آن سفارش نمود در قرآن كریم در «سوره مریم آیه 31 از دعوت به نماز حضرت عیسی (ع) و در آیات بعد از دعوت به نماز حضرت اسماعیل (ع) یاد كرده است. در سوره طه خداوند به پیامبر (ص) می فرماید: «خانواده و پیروان خود را به نماز امر كن و در این دعوت شكیبا باش.(نماز كشتی نجات است كه همه افراد بخصوص كودكان و نوجوانان ها و جوان ها را از طوفانها و خیزابها عبور می دهد).

وی در ادامه این جلسه افزود: بی تردید برخی از پدیده‌ها تأثیری عمیق در رفتار و شخصیت انسان باقی گذاشته و آینده زندگی انسان را به كلی دگرگون می‌نماید، هر انسانی به خوبی به خاطر دارد كه از چه زمانی و چگونه، سنت و شيوه‌ای را ترك گفته و روش دیگری را پس از مواجهه با خاطره‌ای برگزیده است. به فرموده قرآن مجید یكی از اعمالی كه اخلاق و شخصیت انسان را تحت تأثیر و نفوذ قرار می‌دهد نماز و مداومت بر این عمل عبادی است.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه از زحمات و تشریف فرمایی حضرت حجت الاسلام والمسلمین محمودی توسط مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد تقدیر و تشکر به عمل آمد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا