یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتا استان لرستان از دستگیری رمال و فالگیری كه بااغفال مردم ساده لوح كسب درآمدمی کرد خبرداد و گفت: كلاهبرداران دروغ و ترفند را به راحتی در بسته‌های زیبا از طریق فیس بوک به فکر افراد غافل تزریق می‌کنند.

به گزارش یزدفردا:سرهنگ" فرهاد ابدال چگنی" در این باره ، گفت : درپی افزایش رمالی و دعانویسی و تبلیغات گسترده در فضای سایبری ، دستگیری و برخورد با این افراد سودجو دردستورکارپلیس فتا استان قرارگرفت. 

وی افزود:برابر تحقیقات انجام گرفته و به استناد پرونده های قضائی ، افرادی كه در رمالی ، فالگیری و دعا نویسی اعم از زن و مرد فعالیت دارند با سوء استفاده ازخرافه گرایی با اغفال و فریب مردم عوام،جرائمی نظیر؛كلاهبرداری، اخاذی، فساد اخلاقی و ترویج شیطان پرستی می کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد:ماموران با انجام فعالیت های محسوس و غیرمحسوس پلیسی، یك فرد رمال و كلاهبردار را در خرم آباد شناسایی و دستگیر كردند.

وی با اشاره به تشکیل پرونده و تحویل متهم به مراجع قضائی خاطر نشان کرد:با فرهنگ‌سازی، تقویت باورهای دینی و افزایش سطح آگاهی می توان با این پدیده شوم مقابله كرد.

رییس پلیس فتا لرستان درپایان به شهروندان توصیه كرد : به تبلیغات و آموزش های فال و فالگیری اینترنتی مثل ، فال قهوه ، شمع ، چای و ... هرگز اعتماد نكنید ، زیرا آسیب‌ها و مشكلاتی همچون، اعتیاد به فال و ایجاد مشکلات روحی و روانی ،از هم پاشیدگی خانواده‌ها ،کلاهبرداری و ضررهای مالی و آسیب‌های جانی در را پی دارد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا