یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از روش جدید کلاهبرداری سارقان وکلاهبرداران خبرداد.

به گزارش یزدفردا:سرهنگ "علی شفیعی" گفت:دربررسی های به عمل آمده از شکایت برخی از شهروندان به پلیس فتا نشان می دهد اشخاصی به صورت دو خانم ویک آقا ویا دوآقا یک خانم به فروشگاه های سطح شهر مراجعه کرده و اقدام به خرید لوازم ورزشی ،لباس و... می نمایند، اما در زمان پرداخت وجه به بهانه نبود پول نقد و عابر بانک از فروشنده درخواست می کنند تا از طریق موبایل بانک هزینه اجناس خریداری شده را پرداخت کنند.

این مقام انتظامی گفت: در این مرحله کلاهبرداران اطلاعات و مشخصات کامل حساب صاحب مغازه را دریافت و اقدام به اجرای مراحل پرداخت وجه ازطریق تلفن بانک نموده و برای اطمینان خاطرمراحل پرداخت رابه فروشنده نشان داده وتا مرحله پیش پرداخت پیش رفته و در پایان با رویت شماره پیگیری به فروشنده ادعا می نمایند وجه خواسته شده تا چند دقیقه دیگر به حسابتان واریز می شود.

رئیس پلیس فتا درادامه بیان داشت: فروشنده با این تصور که پول اجناس تادقایقی دیگر به حسابش واریز خواهد شد اجناس راتحویل کلاهبرداران می دهد.

 وی گفت: پس ازخروج سارقان از فروشگاه، فروشنده متوجه می شود که هیچ پولی به حساب وی واریز نشده است.

 سرهنگ "شفیعی"ادامه داد: حتی الامکان ازقبول پرداخت به صورت موبایل بانک خودداری کنید و در صورتی که چاره ای نداشتید اطمینان حاصل کنید که پول به حسابتان واریز شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا