یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور : رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان در خصوص نفوذ افراد سود جو و فرصت طلب به گوشی های هوشمند کاربران هشدار داد.

به گزارش یزدفردا:سرهنگ "امینی" با اعلام این هشدار افزود: افزایش نرم افزار های پیام رسان  ایرانی و غیر ایرانی برای سیستم عامل های موبایل به ویژه اندروید و iOS، استفاده از گوشی های هوشمند  را در کشورمان کاربردی تر کرده و هر روزه افراد بیشتری به سمت استفاده از این ابزار، گرایش پیدا می کنند.

رئیس پلیس فتا همدان خاطر نشان کرد: مدت هاست برخی مجرمان اینترنتی در پوشش اپلیکیشن های بازی و برنامه های جذاب، قربانیان خود را تحریک به دانلود بدافزارها یا ویروس می کنند. این مجرمان پس از ورود به تلفن همراه، اقدام به هک نرم افزارهای پیام رسان و عکس های شخصی قربانی می کنند. طی روزهای اخیر و با طرح شکایت از سوی شهروندان مشاهده شده، افراد سود جو پس از هک کردن گوشی کاربران، از طرف گوشی قربانی اقدام به ارسال پیام های نامتعارف به لیست مخاطبان می کنند.

این مقام انتظامی با تأکید بر اینکه تهدیدات امنیتی گوشی های همراه هوشمند بسیار بیشتر از لپ تاپ و رایانه های خانگی است تصریح کرد: میزان اطلاعات شخصی ای که کاربران با خود در تلفن همراه هوشمند حمل می کنند بمراتب بیش از نوت بوک و رایانه های خانگی آنهاست، ضمن آن که دسترسی سارقان یا هکرها به گوشی همراه به مراتب سهل تر است.

سرهنگ امینی در پایان توصیه هایی در این خصوص به شهروندان ارائه کرد:

-     از سیستم رمزنگاری مناسب برای گوشی های خود استفاده و رمز آن را ترکیبی از اعداد و حروف قرار دهند.

-     همواره آنتی ویروس گوشی و تبلت خود را به روز نمایند.

-     برروی گوشی خود یک برنامه امنیتی مانند نرم افزار ضدجاسوسی نصب نمایند.

-     برنامه ها و نرم افزارهای لازم و کاربردی را تنها از وب سایت های معتبر دریافت نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا