به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، حسین فلاح برگزاری انتخابات سالم و باشکوه را در گروه همدلی و همراهی مردم و مسئولین خواند و افزود: حضور حداکثری در انتخابات در این برهه از زمان، کشور را در برابر زیاده‌خواهی‌های غرب و استکبار بیمه و مراودات ایران اسلامی در سراسر جهان را تقویت خواهد کرد.

با ارزیابی مثبت فعالیت‌های ادارات و ارگان‌ها در طول یک سال گذشته در حوزه مسائل اجتماعی، صنعتی و فرهنگی گفت: آسیب‌های اجتماعی بااین‌همه هجمه‌های فرهنگی نیاز به مدیریت دارد.

حسین فلاح با خاطرنشان کردن شبیه خون فرهنگی دشمنان از نگاه مقام معظم رهبری تصریح کرد: اگر آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی را به شیوه صحیح مدیریت نکنیم قطعاً در مقابل ابزارهای رسانه‌ای‌ غرب که برای سست کردن پایه‌های اعتقادی نسل نوجوان و جوان ما به کار گرفته‌اند ضربه خواهیم خورد.

وی مسائل خانواده، اعتیاد، طلاق و اختلافات خانوادگی را از بخشی از واقعیت‌های تلخ جامعه امروز خواند و افزود: کتمان کردن بعضی واقعیت‌ها به معنای افزایش این آسیب‌ها در جامعه است بنابراین بهتر است برای رسیدن به افقی روشن از همه ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی و نخبگان و فرهیختگان استفاده کنیم.

فرماندارمیبد به نقش معتمدین و روحانیون هم در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: قطعاً اگر دستگاه‌های ذی‌ربط در کنار هم باشند بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی در شهرستان میبد قابل معالجه است.

فلاح شکل‌گیری پاتوق‌های فرهنگی سازنده را یکی از شیوه‌های مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی ازجمله اعتیاد عنوان کرد و گفت: اگر در مقابل پاتوق‌های ناپاک در محلات، پاتوق‌های پاک و فرهنگی و قرآنی شکل بگیرد می‌توان افکار آن‌ها را از ناپاکی و شیطانی به سمت معنوی و دینی و سعادت و سلامت هدایت کرد.

وی با تأکید بر نشاط اجتماعی افزود: نشاط اجتماعی به این معنی پرداختن به برخی حاشیه‌سازی‌ها نیست بلکه باید بحث نشاط اجتماعی در قالب قانون و شرع انجام شود.

فرماندارمیبد بابیان اینکه شورا و شهرداری سهم زیادی در فراهم کردن زمینه‌های نشاط و شادابی جامعه دارند گفت: ورزش و امور فوق‌برنامه از عوامل مؤثر در نشاط و شادابی مردم است و اگر زمینه‌های مناسبی برای تفریح و شادی مردم فراهم نشود دچار آسیب خواهیم بود.

حسین فلاح با تأکید بااینکه باید بجای ارائه تئوری و نظریه با عمل، مسائل اجتماعی را مدیریت کنیم گفت: خوشبختانه با عنایات امام‌جمعه و نگاه کارشناسانه دستگاه قضایی اقدامات خوبی را در این راستا شاهد هستیم.

فرماندارمیبد مهاجرت را یکی از دغدغه‌ها در این شهرستان دانست و با تأکید بر نگاه مثبت در این راستا به اجرای طراح جامع در این زمینه اشاره کرد و گفت: برای مدیریت مهاجرت طرح نظام‌اند و جامع با همکاری دادگستری، آموزش‌وپرورش، بهداشت و درمان، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی انجام شد که در آن افراد شناسایی و بانک اطلاعاتی انجام گرفت.

وی با اشاره به تأکید امام‌جمعه میبد بر توجه ویژه به نخبگان و فرهیختگان در این طرح گفت: با مهندسی مهاجرت و حمایت نخبگان و فرهیختگان می‌توانیم از خروج نخبگان از شهر جلوگیری و از ورود افراد غیربومی کارگر ساده که تأثیر زیادی در ترکیب جمعیت شهر دارد ممانعت کنیم.

فلاح مسکن را یکی دیگر از مسائل مهم در میبد عنوان کرد و بابیان اینکه بسیاری از جوانان با شروع زندگی مشترک خود با مشکل مسکن مواجه می‌شوند به احداث تعدادی واحدهای مسکونی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با عنایتی که امام‌جمعه میبد دارند 28 واحد مسکن با 80 درصد پیشرفت فیزیکی و 10 واحد که توسط خیرین در حال احداث است تا به‌صورت دوره‌ای‌ به جوانانی که در آغاز زندگی مشترک خود با مشکل منزل مواجه‌اند از این واحدها استفاده کنند.

فرماندارمیبد با اشاره به حوادث ترافیکی، ترافیک را یکی دیگر از مشکلات میبد خواند و با به‌کارگیری شیوه‌های تشویق در کنار قبض جریمه و برگزاری همایش و بالا بردن آگاهی‌های مردم طی سال‌های اخیر کاهش چشمگیری را در حوزه حوادث ترافیکی در شهرستان شاهد هستیم.

فلاح میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری را هم به‌عنوان برندی در شهرستان میبد عنوان کرد و بابیان اینکه طی سال‌های اخیر نگاه ویژه‌ای به میراث فرهنگی در شهرستان شده و اعتبارات خوبی برای احیا و مرمت آثار تاریخی و باستانی میبد اختصاص داده‌شده است افزود: رونق کار بافی، زیلو و صنایع‌دستی ازجمله فعالیت‌هایی است که در این سال‌ها افراد زیادی را به سمت خود جلب کرده است.

فرماندارمیبد بر توجه ویژه به بخش بهداشت و درمان هم تأکید کرد و گفت: در این راستا هم با پی گیری‌هایی که انجام گرفت مبلغ بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان از سوی وزیر برای تأمین زیرساخت‌ها و امکانات بهداشت و درمان اختصاص یافت.

فلاح در فصل آموزش‌وپرورش هم به افزایش جمعیت دانش‌آموزی و احداث 6 پروژه خیری اشاره کرد و گفت: این پروژه از 60 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که با افتتاح آن‌ها ظرفیت‌های آموزشی به میزان قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت.

وی در حوزه ژنتیک و فاضلاب شهری میبد هم گفت: در این راستا اقدامات خوبی انجام

گرفته است و تفاهم‌نامه با دانشگاه علمی کاربردی و آمادگی سرمایه‌گذار در اجرای فاضلاب شهری از نتایج خوبی است که در این راستا حاصل‌شده است.

فلاح با اشاره به مشکل فولاد میبد هم گفت: برای حل مشکل فولاد میبد تلاش‌های زیادی انجام شد و همچنان این مشکل در حال پی گیری است.

وی تأمین روشنایی و احداث چهارباغ این مسیر را از پروژه‌های مهم شهرستان عنوان کرد و بابیان اینکه این پروژه بالغ‌بر 6 میلیارد تومان هزینه دارد گفت:4 میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرستان و 2 میلیارد تومان آن از سوی واحدهای صنعتی تأمین خواهد شد.

فلاح از بخشداری مرکزی، شهرداری، اداره راه و شهرسازی، اداره برق، شرکت تعاونی دهیاری‌های شهرستان که مشترکاً در حال پیش بردن این پروژه هستند تقدیر و تشکر کرد.

تعریض جاده راه‌آهن و روشنایی این مسیر، آغاز احداث پایگاه امداد و نجات با 600 میلیون تومان خیری، پارک بانوان و تجهیز پارک غدیر، آماده‌سازی زیرساخت‌های ناحیه صنعتی ندوشن، توجه به ایستگاه پرورش بلدرچین و سایر ماکیان، آزادسازی دریافت‌های قدیم، توجه به امر ورزش، مبارزه با زمین‌خواری، دوخطه کردن مسیر راه‌آهن میبد –یزد بخشی دیگر از سخنان فرماندارمیبد در این نشست بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا