معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد : وجود و حضور متكديان در سطح شهر چهره شهر يزد را نازيبا كرده و اين وضعيت خوشايند استان دارالعباده يزد كه پايگاه اصلي گردشگري كشور است نمي باشد.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، اولين جلسه ستاد ساماندهي متكديان استان در سالجاري پيش از ظهر چهارشنبه 10 تير ماه با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري و افراد عضو اين ستاد در سالن شهيد موحدين استانداري برگزار شد .
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در اين جلسه ضمن تبريك ولادت كريم اهل بيت حضرت امام حسن  مجتبي (ع) اظهار داشت : مسئولين ارشد استان در جمع آوري و ساماندهي متكديان در سطح استان و شهر يزد عزم جدي دارند و در رابطه با اجراي اين طرح بايد به طور شفاف از طريق صداوسيما و رسانه ها به مردم اطلاع رساني شود.
" محمدعلي طالبي " ادامه داد : طرح ساماندهي متكديان از سال 78 تا كنون در چند مقطع در استان اجرا شده و اين آئين نامه به دلايلي از جمله كاهش تعداد متكديان متوقف گرديده  و امروز كار تجربه شده اي در اين رابطه داريم.
وي افزود : در اين طرح و آئين نامه مسئوليت اصلي و وظايف شاخص جمع آوري و ساماندهي متكديان بر عهده شهرداري است كه همه دستگاههاي استان از جمله نيروي انتظامي، دادگستري، سازمان بهزيستي ، كميته امداد حضرت امام خميني (ره) ، اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي و ساير نهادهاي استان با مشاركت تشكلهاي غيردولتي داوطلب ، بايد شهرداري را در اجراي وظايفش ياري دهند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار عنوان كرد: استان يزد در زمينه هاي مختلف مشاركت با تشكلهاي غيردولتي داراي تجربه هاي موفقي است كه از آن جمله مي توان به وجود بهترين مراكز ترك اعتياد در استان اشاره كرد.


پديده تكدي گري از آسيب هاي پيچيده اجتماعي است


مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد در ابتداي اين جلسه پديده تكدي گري را يك آسيب  پيچيده اجتماعي دانست و گفت : سلسله اي از علتهاي اجتماعي دست به دست هم مي دهند و پديده تكدي گري را به عنوان يك موضوع چند بعدي اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و گاه امنيتي مطرح مي نمايند.
"مجيد جواديان زاده " ادامه داد : براي جمع آوري و ساماندهي متكديان و حل اين مسئله اجتماعي به همگرايي، همكاري و همفكري تمام دستگاههاي اجرايي استان نياز است و مبارزه با اين آسيب اجتماعي كار يك دستگاه و نهاد نيست.
جواديان زاده از استانهاي آذربايجان شرقي و ساري به عنوان استانهايي نام برد كه در اجراي طرح جمع آوري و ساماندهي متكديان موفق بوده اند و افزود: خوشبختانه در استان يزد از بين 69 نفر افراد دستگير شده كه تكدي گري را شغل اصلي خود برگزيده اند تعداد بسيار كمي افراد بومي استان بوده اند و اكثريت قريب به اتفاق اين اشخاص جزء اتباع بيگانه و يا ساكنين استانهاي ديگر مي باشند كه به يزد آمده و چهره شهر را نازيبا كرده اند.
در ادامه اين جلسه گزارش اقدامات انجام شده توسط اجرائيات شهرداري يزد درخصوص جمع آوري متكديان و تأسيس مجتمع نگهداري موقت متكديان ارائه شد و نمايندگان دستگاههاي مختلف عضو اين ستاد پيرامون راهكارهاي اجرايي جمع آوري و ساماندهي متكديان استان پيشنهادات خود را مطرح كردند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا