مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده گفت: برای آنکه دفاتر امور بانوان و خانواده استان ها بتوانند نقش خود را به خوبی ایفا نمایند باید یک شکل و رویه واحد در اعمال نظرهای خود داشته باشند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز سه شنبه 9 تیرماه دور دوم جلسات ویدئو کنفرانس نشست های منطقه ای با حضور مدیران کل دفاتر امور بانوان و خانواده استان های یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کرمان، لرستان، همدان، مرکزی و خوزستان با دستور کار بررسی روند و نتایج نظارت دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری ها بر تفاهم نامه های منعقده میان معاونت زنان و خانواده و دستگاههای اجرایی در سطوح استانی ، بررسی آموزش و پژوهش در دفاتر امور بانوان و خانواده و نیز بررسی امور جاری در این دفاتر به ریاست " فهیمه فرهمند پور" مشاور وزیر در امور زنان و خانواده برگزار شد.
" فرهمند پور " از عضویت مدیران دفاتر امور بانوان و خانواده استان ها در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ها خبر داد و اظهار داشت: شما مدیران دفاتر امور بانوان و خانواده به عنوان عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر حق رای خواهید داشت، بنابراین با کسب این جایگاه باید در این زمینه حضور فعالی داشته باشید.
وی ادامه داد: در بحث پیشگیری اعتیاد در بین زنان و دختران باید اقدامات لازم برای کاهش آسیب و درمان زنان و دخترانی که دچار اعتیاد شده اند توسط دفاتر امور بانوان و خانواده با همکاری با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر صورت گیرد.
مشاور وزیر در امور زنان و خانواده افزود: اقدام دیگری که در این راستا توسط شما باید صورت گیرد ارائه خدمات اجتماعی به زنان بهبود یافته است و باید این اقدام را به طور جدی در دستور کار خود قرار دهید.
وی خاطر نشان کرد: حمایت از کلیه خانواده های آسیب دیده از اعتیاد مردان که نیاز به حمایت دارند اقدام دیگری است که باید در این راستا انجام دهید.
این مقام مسئول یاد آور شد: طبق آخرین آمار در شیوع شناسی حدود 10 درصد از معتادین را زنان تشکیل می دهند.
وی با اشاره به اینکه الگو اعتیاد زنان از لحاظ سنی پایین آمده و سطح تحصیلات آنها بالا رفته است گفت: بیش از نیمی از زنان معتاد تحصیلات بالای متوسطه دارند، بنابراین با تغییر این الگو موضوع حساسیت بیشتری پیدا خواهد کرد که نیاز به اقدامات بیشتری در این زمینه است.
" فرهمند پور" اظهار داشت: موضوع عفاف و حجاب در حوزه بانوان تعریف نشده است بلکه جزو ماموریت های ستاد صیانت در زیر مجموعه مرکز اجتماعی است.
وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه 43 درصد از پست های موجود در دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری خالی است گفت: ارتقاء پست در حوزه دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری ها امکان پذیر نیست.
در این نشست " فخر السادات خامسی هامانه " مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد تعداد پروژه های استان یزد در ارتباط با امور بانوان و خانواده را هشت پروژه با پانصد و سه میلیون ریال در قالب مباحث مطرح شده از سوی وزارت کشور عنوان کرد.
وی نیز در ادامه تصریح کرد: باید طرح های جدیدی که کمتر در سازمانها به آن توجه شده مطرح و در دستور کار قرار گیرد تا اینکه نتایج بهتری از آن حاصل آید.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: اگر طرح های به سمت بومی سازی پیش رود و یک رویکرد بومی به آن داده شود منافع و بازخوردهای مورد انتظار بیشتر تحقق می یابد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا