نشست هم اندیشی اساتید و تشکل های دانشجویی دانشگاه یزد به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد امروز با حضور اعضای هیات علمی، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه یزد؛ مسئولین تشکل های دانشجویی بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی دانشگاه یزد، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد در سالن شهید صدوقی دانشگاه یزد برگزار شد.

دکتر حسین ابویی؛ مسئول بسیج اساتید دانشگاه یزد در این نشست گفت: شرایط امروز با توجه به مذاکرات هسته ای و بیداری اسلامی بسیار حساس است و در این راستا نیز با توجه به درپیش بودن انتخابات؛ ما باید مفعل و موثر باشیم و شبکه ارتباطی بین تشکل ها وجود داشته باشد.
وی افزود: به نظر می رسد برخی از نشریات دانشجویی در حال بررسی حساسیت ها هستند و در ادامه نیز این کار را ادامه خواهند داد اما ما باید با ارائه مقالات و یادداشت ها از انقلاب و نظام دفاع کنیم.
مسئول بسیج اساتید دانشگاه یزد خاطرنشان کرد: نشریات تشکل ها باید ستونی برای مسائل سیاسی و پاسخ گویی به شبهات داشته باشند و با توجه به اهداف مشترک و شناخت مجلات غیر همسو آنها را پاسخ دهند.
 
 
بیژن دواز، عضو هیات علمی دانشگاه یزد در این نشست گفت: وجه تمایز دانشگاه های ما  براساس علم و ایمان است و هرچند دانشگاه های خارج از کشور تنها به علم می پردازند اما در کشور ما این علم همراه با ایمان است.
وی افزود: یکی از مسائل مهم هسته ای در کشور که کمتر بدان اهمیت داده می شود این اعتماد به نفس بوجود امده بود که خیلی چیزهای دیگر نیز نشات گرفته از علم هسته ای بود.
عضو هیات علمی دانشگاه یزد خاطرنشان کرد: ما از بچه های حزب الهی توقع داریم که در زمینه علمی نیز اول باشند زیرا وقتی در درس خط مقدم باشند بقیه نیز از وی بیشتر حساب می برند.
وی با اشاره به بحث حجاب در دانشگاه گفت: ما از مسئولین دانشگاه انتظار داریم که قانون را در دانشگاه اجرا کنند و ما نیز خودمان در دانشگاه ها باید با امر به معروف و نهی از منکر انجام وظیفه کنیم.
 
ابوالفضل شفیعی؛ از اعضای فعال تشکل دانشجویی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد گفت: یکی از خواسته های ما در جلسات نشریات؛ حضور اساتید در نشریات دانشجویی است که علاوه بر ارائه نظرات اساتید به دانشجویان در این راستا نیز ما می توانیم بال اساتید را به دانشجویان معرفی کنیم.
وی افزود: ما از اساتید می خواهیم که  با شرکت در جمع تشکل های دانشجویی این شناخت صورت گیرد.
این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما در دانشگاه ها، عدم شناخت اساتید ارزشی و دانشجویان نسبت به یکدیگر است که می توانیم با دعوت از اساتید در نشست ها این هم افزایی را بیشتر کنیم.
شفیعی گفت: ارائه افتخارات اساتید ارزشی و معرفی انها در نشریات دانشجویی یکی از راهکارهای مهم و موثر در شناخت بیشتر دانشجویان نسبت به اساتید باشد.
وی افزود: هم افزایی می تواند مخاطبین و دانشجویان را بیشتر تاثیرگذار باشد که در این راستا می توانیم راه ارتباطی بین دانشجویان و اساتید را افزایش دهیم.
این فعال دانشجویی در پایان گفت: هرچقدر ما بتوانیم بر روی افتخارات علمی و فرهنگی اساتید تاکید کنیم می توانیم از این نقطه قوت بیشتر استفاده کنیم.
 
 
 
علیرضا زارع شهرآبادی؛ مسئول جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد گفت: تشکل های ارزشی در دانشگاه ها اصول و ارزش های بسیار محکمی دارند که هرگز ایجاد تشکل های دیگر نمی تواند مانعی برای فعالیت های انها باشد بلکه این نیز می توان فرصتی برای شناخت بیشتر باشد.
وی افزود: ما در تشکل ها بایستی به دنبال حسنات باشیم و در این راستا نیز با آمادگی سیئات را از بین ببریم.
 

مرتضی شاهمرادی؛ دبیر انجمن اسلامی دانشگاه یزد نیز در این نشست گفت:  درخواست هر فردی مبنی بر ایجاد تشکل دانشجویی امری مناسب نیست زیرا فضای دانشجویی را به هم میزند که مسئولین باید از ان جلوگیری کنند.
وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: برخی سعی دارند در این انتخابات مردم را در مقابل حضرت آقا قرار دهند ولی برنامه هایی که ما در این راستا می بینیم در صدد دوقطبی کردن جامعه هستند.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه یزد خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است که بایستی موضع مناسب را داشته باشیم و به عنوان دانشجو بصیرت افزایی را در جامعه افزایش دهیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا