مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان یزد در اولین گردهمایی خانوادگی مهندسین بسیجی معدن در روستای تاریخی دربید گفت: هدف از این همایش تبیین و ترویج خودباوری مهندسی، تشویق و ترغیب مهندسین به مشارکت فعال در خدمات مهندسی و هماهنگی بین نظامات مهندسی و ترویج روحیه بسیجی عنوان کرد.

بلندیان توسعه فرهنگ و ارزش های اسلامی در عموم فعالیت های مهندسی، بهره گیری از توانمندی های مهندسین بسیجی در حوادث غیرمترقبه، تشکیل انجمن های تخصصی و ترویج روحیه جهادی را از جمله اهداف بسیج مهندسین برشمرد و هدف بسیج را کمک به دولت و اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی دانست

وی گفت: این سازمان بنا به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و با توجه به ضرورت حضور متخصصان در بسیج، فعالیت خود را آغاز کرد و تا امروز توفیقات چشم‏گیری در بخش‌های مختلف داشته است که با توجه به خلأیی که در حوزه‌های تخصصی در کشور احساس می‌شد، بسیج باز هم میدان‌دار شد و فعالیت‌های مهندسان بسیجی در بخش‌های مختلف قوت گرفت.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان یزد افزود: با توجه به تحریم‌هایی که همواره از سوی کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال می‌شد، پیش‌بینی شد که این مجموعه به صورت تخصصی فعالیت کند تا اثربخشی آن در زمینه‌های مختلف افزایش یابد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان یزد گفت: استان یزد یک استان صنعتی و معدنی محسوب می شود که با تشکیل کلینیک صنعت و معدن توسط مهندسین بسیج به دنبال این هستیم که مشکلات استان را به حداقل برسانیم.

مهندس بلندیان با بیان اینکه امنیت غذایی و اشتغال‏زایی از سیاست‌های کلی بخش‌های کشاورزی و صنعت است، گفت: اولویت‌های صنعت و معدن در استان یزد تا حدود زیادی شناسایی شده استو در این راستا، تفاهم‌‌نامه‌هایی با نهاد‌های مختلف و بخش خصوصی به امضا رسیده که یکی از این تفاهم‌نامه‌ها، فعالیت مشترک با سازمان نظام مهندسی معدن استان یزد  است.

بلندیان همچنین برقراری ارتباط مؤثر بین دستگاه‌های اجرایی و تولیدکنندگان بخش صنعت و معدن را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کردو گفت ‌اقدامات زیرپوشش این طرح باید به گونه‌ای سامان داده شود که هماهنگی‌های لازم بین تولیدکنندگان و متولیان این حوزه به خوبی برقرار شود.

حسن بلندیان تدوین طرح‌های اشتغال‏زایی را از دیگر اولویت‌های سازمان بسیج مهندسین دانست و تأکید کرد: پر کردن خلأ موجود در راستای افزایش تولیدات بخش صنعت و معدن یکی از مهم‌ترین مواردی است که در این حوزه پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان یزد گفت: ارائه آموزش‌های مورد نیاز و انعکاس مشکلات موجود در بخش صنعت و معدن به مسئولان از دیگر مواردی است که در راستای اجرای طرح همگام با صنعت و معدن پیگیری می‌شود

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا