خودرو با قیمت پایین و یا متوسط سهم مهمی از تولیدات شرکت‌های خودروسازی بین المللی را تشکیل می‌دهد که تعدادی از خودروهای با کیفیت قابل قبول و با قیمت ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان در بازارهای بین المللی معرفی می‌شوند.

به گزارش دنیای خودرو به نقل ازفارس، قیمت خودرو معادل ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان در خارج از کشور با در نظر گرفتن حجم درآمد برای افراد با درآمد متوسط و تا حدودی متوسط رو به پایین است.

در حالی که این دامنه قیمتی در بازار داخل شامل انتخاب های زیادی نمی شود و تعداد کمی از خودروهای داخلی با این قیمت به عنوان قیمت متوسط رو به بالا عرضه می شوند.

از جمله حوزه های تعیین کننده برای شرکت های خودروسازی که فعالیت خودر را بر بازار بین المللی متمرکز کرده اند، ارائه خودروهای ارزان قیمت با کیفیت قابل قبول برای نفوذ در بازار پرفروش خودروهای با این سطح قیمتی است.

این خودروسازان در تلاش هستند، تا با ارائه کیفیت قابل قبول در کنار تجهیز این خودروها با امکانات متوسط رفاهی، قشر پرجمعیت با توان  خرید متوسط یا کم را به سوی خود جلب کرده و سود قابل توجهی را تحقق بخشند.

در گزارش جاری تعدادی از این خودروها که در حال حاضر در بازار موجود بوده و قیمت های پایه عرضه آنها ارائه شده است.

۱. میتسوبیشی میراژ:

این خودرو در بازار بین المللی با قیمت ۱۲۲۰۲ دلار یعنی حدود ۴۰ میلیون تومان عرضه می‌شود که از جمله محصولات محبوب میتسوبیشی ژاپن محسوب می شود.

 

۲. جیپ کامپس:

این خودروی آمریکایی با قیمت ۱۲۴۷۱ دلار معادل ۴۰ میلیون تومان در بازار بین المللی توسط شرکت سازنده جیپ عرضه می شود.

 

۳. فورد فوکوس:

این خودرو تولید شرکت فورد آمریکاست و با قیمت حدود ۱۳۳۵۰ دلاری، معادل ۴۴ میلیون تومانی، خود استقبال قابل قبولی در بازار بین المللی داشته است.

 

۴. کیا ریو:

این خودرو توسط شرکت خودروسازی کیاموتورز کره جنوبی که در حال حاضر زیر مجموعه هیوندای محسوب می‌شود، تولید می‌شود. قیمت پایه این خودرو ۱۳۴۱۰ دلار معادل ۴۴ میلیون تومان است.

 

۵. فیات ۵۰۰:

فیات ۵۰۰ توسط شرکت خودروسازی فیات ایتالیا به بازار جهانی عرضه شده است و قیمت پایه آن ۱۳۵۳۳ دلار، معادل  ۴۴.۷ میلیون تومان است.

 

۶. دوج دارت:

دوج دارت از جمله خودروهای موجود زیر ۵۰ میلیون تومان در بازار جهانی است که ظاهری جذاب برای علاقه‌مندان به خودرو داشته و از قیمت قابل قبولی نیز برخوردار است. قیمت پایه این خود ۱۳۷۹۸ دلار برابر با ۴۵.۵ میلیون تومان تعیین شده است.

 

۷.جیپ پاتریوت:

به طور کلی مدل های جیپ از اقبال خوبی در میان علاقمندان به خودروهای شاسی بلند و مقاوم برخوردار هستند و این مدل با قیمت ۱۴۰۶۹ دلار، معادل ۴۶.۴ میلیون تومان، می تواند گزینه بسیار مناسبی برای علاقه‌مندان کم بضاعت خودرو محسوب می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا