جلسه ساماندهی کمیسيونهای ماده100شهرداری به ریاست امیر حسین رادمنش رئیس کمیسیون عمران توسعه شورای اسلامی شهر يزد و با حضور نمایندگان وزارت دادگستري ، وزارت كشور و شوراي شهر در كميسيون‌هاي شش‌گانه ماده صد و هم‌چنين معاونت معماري و شهرسازي ، اداري و مالي ومديران مناطق و نواحي شهرداري و ديگر مسئولين و كارشناسان مربوطه در سالن جلسات شهرداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهریزد- در این جلسه رئيس كميسيون عمران وتوسعه شوراي اسلامي شهر يزد با اشاره به اینکه باید از هرگونه ساخت وسازهای غیرمجاز جلوگیری شود، افزود: در مراحل اولیه ساخت و ساز ، در صورت مشاهده هرگونه تخلف باید بلافاصله به شركتهاي خدماتي اطلاع داده شود تا از انشعاب خودداري شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده با برنامه ریزی های مناسب شاهد بهبود وضعیت صدور پروانه های ساختمانی و تسریع در صدور آن جهت ترغیب همشهریان باشیم.

رئیس کمیسون عمران توسعه شورای اسلامی شهر یزد در پایان یادآورشد: اینگونه نشست‌ها می‌تواند تاثیر خوبی در زمینه بهبود وضعیت کمیسیونها، پیگیری واجرای احکام کمیسيونها و هماهنگی بین کمیسيونها و صدور آراء هم عرض ایجاد کند.

همچنین دراین جلسه، مهندس خادمی مدیرکل امورشهری وشوراهادراستانداری ضمن تقدير و تشکر از رئيس و اعضاي کمیسيون عمران شورای اسلامی شهر در جهت برگزاری اين نشست؛ گفت: وضعیت شهر یزد از لحاظ ساخت وساز غیرمجاز بسیار نگران کننده است که امیدواریم با همفکری برنامه ریزی مناسبی در این زمینه انجام شود.

آگاهی مردم از ضوابط شهرسازی، تقویت اجرائیات وتشکیل پلیس ساختمان، اجراء به موقع آراء کمیسیون ماده100، تسریع در تشکیل یک کمیته برای بررسی وایجاد وحدت رویه و تسهیل در صدور پروانه های ساختمانی و دادن امتیاز به کسانی که بدون تخلف ساختمان می سازنند، از دیگر مباحث مهم این نشست بود.

همچنین در این جلسه اعلام شد که در سال93 شهرداری منطقه یک 26 درصد، شهرداری منطقه دو 24 درصد و شهرداری منطقه سه 46 درصد نسبت به آراء کمیسیونهای ساخت وسازها رسیدگی داشته اند.

در پايان مقرر گرديد با تشكيل كارگروهي با حضور نمايندگان دادگستري آقايان مزيدي ، سعيدي و نمايندگان وزارت كشور آقايان مهندس خادمي، دكتر يارمند و هم‌چنين نمايندگان شوراي اسلامي شهر آقايان رادمنش و خباززاده با دبيري مهندس حامد در خصوص ارائه راهكارهاي مناسب در راستاي بهبود وضعيت كميسيون‌هاي ماده صد شهرداري و ايجاد وحدت رويه براي صدور آراء ، پي‌گيري‌هاي لازم معمول و گزارشات لازم را در جلسات بعدي ارائه نمايند.

ضمناً با عنايت به اينكه متخلفين نسبت به صدور رأي قطعي صادره از سوي كميسيون‌هاي ماده صد به خصوص احكام صادره تخريب به ديوان عدالت اداري شكايت و خواهان رسيدگي مجدد مي‌باشند و نيز آن ديوان در ابتدا رأي قرار موقت براي جلوگيري از هر گونه اجراي حكم توسط شهرداري صادر مي‌نمايد لذا با توجه به ضرورت و اهميت ممانعت از تخلفات مجدد ساختماني توسط متخلفين ، شهرداري متعهد مي‌گردد تا صدور نهايي رأي ديوان عدالت اداري ساخت و سازهاي متخلف را پلمپ نمايد.




سایت خبری یزد فردا

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا