یزدفردا"سرویس اجتماعی "خبرهای پلیس استان یزد:پلیس آگاهی استان یزد در راستای پیشگیری از سرقت اسناد و مدارک به شهروندان هشدار داد.

به گزارش یزدفردا: پلیس آگاهی استان یزد اعلام کرد: در راستای پیشگیری از سرقت اسناد و مدارک خود به شهروندان هشدارداد و از آنها خواست هشدارها را همیشه مدنظر و آنها را رعایت کنند.

1- اصل یا حتی كپی اسناد ومدارك خود مانند شناسنامه، كارت ملی، گذرنامه، گواهینامه رانندگی، مالكیت زمین، مغازه ومنزل، جواز كسب ساختمان، مدارك تحصیلی و غیره را برای انجام امور اداری دراختیار افراد ناشناس و غیر مطمئن قرار ندهید.

2- اسناد، اوراق بهادار، دسته چك، سربرگ های اداری و مهر را روی میز كارتان و در محلی كه افراد متفرقه به آن دسترسی دارند، قرار ندهید.

3- برای اخذ ویزا خود به سفارت خانه ها مراجعه كنید یا از طریق آژانس های مسافرتی معتبر ودارای مجوز اقدام کنید و از دادن مدارك به افراد ناشناس یا شركتها و آژانس های غیر معتبر خودداری كنید.

4- به محض فقدان یا سرقت اوراق بهادار و چك و سایر مدارك رسمی وهویتی، كه امكان جعل و سوء استفاده ازآن ها وجود دارد، دراسرع وقت مراجع قضایی و انتظامی را در جریان بگذارید وتشكیل پرونده دهید و مدارك مربوط به اقدامات قضایی خود را جمع آوری كنید.

5- پس از اطلاع به مراجع قضایی وانتظامی و تشكیل پرونده، مراجع صدوراسناد و مدارك مفقود شده، نظیربانك، اداره ثبت احوال وغیره را در جریان قرار دهید و مستندات خود مبنی براطلاع به این مراكز را جمع آوری كنید.

6- مستندات مربوط به سرقت اوراق بهاداروچك وسایر مدارك رسمی و هویتی خود را در جای مطمئنی نگه دارید تا در صورت لزوم، هنگام سوء استفاده از این مدارك، بتوانید برای اثبات برائت خود این مستندات را ارائه دهید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا