معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت : حضور جوانان در برنامه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی باید پررنگ تر از سالهای گذشته باشد و نقش آفرینی آنها نباید محدود شود.

 عصر پنجشنبه 7 خرداد ماه اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در سال جاری با موضوع گرامیداشت ولادت حضرت علی اکبر(ع) و هفته جوان با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ، مدیران کل ستادی استانداری ، مدیرکل ورزش و جوانان استان و افراد عضو این ستاد در سالن مرحوم حمیدیای استانداری برگزار شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این جلسه، ضمن آسیب شناسی برنامه های مناسبتی اظهار داشت : شایسته است در سیاستگذاری و اجرای برنامه های مناسبتی ملی و مذهبی بستر را برای حضور و مشارکت بیشتر تشکلهای مردمی فراهم کنیم.
"محمدعلی طالبی" ادامه داد : در بحث جوانان و برنامه هایی که متعلق به خود جوانان است ، باید شاهد حضور و مشارکت پررنگ تر جوانان باشیم.
وی افزود : بخش قابل توجهی از سازمانهای مردم نهاد را جوانان تشکیل می دهند و نهاد متولی این تشکلها نیز خود اداره کل ورزش و جوانان است و همین مراسم ها می تواند محلی باشد برای اینکه جوانان استعدادها و ظرفیتهای بالای خود را نشان دهند.
طالبی عنوان کرد : متأسفانه سازمان ملی جوانانی که در دولتهای هفتم و هشتم در حد معاونت ریاست جمهوری رشد و گسترش پیدا کرد در دولت گذشته به خاطر کمرنگ تر کردن نقش جوانان، در وزارت ورزش ادغام گردید.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت : به نوعی اراده هایی در سالهای گذشته وجود داشته که محدوده نقش آفرینی جوانان را کمتر و محدودتر کند اما در دولت تدبیر و امید باتوجه به اینکه این دولت رویکردها، سیاستها و برنامه های متنوعی در جهت فراهم آوردن بسترهای لازم برای مشارکت بیشتر مردم و جوانان در امور دارد، بی توجهی به جوانان و کم رنگ دیدن نقش و موضوع آنها در وزارت ورزش و جوانان توجیهی ندارد.
طالبی اظهار داشت : انتظار این است که وزارت ورزش و جوانان و اداره کل ورزش و جوانان استان در افزایش مشارکت سازمانهای مردم نهاد و به ویژه جوانان ورود یابد و تشکلهای مردمی که در استان یزد روزی محور بسیاری از برنامه های فرهنگی و اجتماعی کم نظیر استان بودند، دوباره شاهد فعالیتها و حضور پررنگ آنها در سیاستگذاری و اجرای برنامه های مختلف باشیم.
در ادامه این جلسه فخرالسادات خامسی هامانه مدیرکل دفتر اموربانوان و خانواده استانداری یزد با طرح این سؤال که "جای جوانی کردن جوانان یزدی کجاست؟" اظهار داشت : ما نوجوانان و جوانان خود را از بسیاری از کارها و فعالیتها منع می کنیم اما متأسفانه در استان یزد آنجایی که لازم است جوانان انرژی جوانیشان را تخلیه کنند وجود ندارد و مکانهای فرهنگی و تفریحی کمی در استان داریم که جوانان بتوانند اوقات فراغت خود را در آن بگذرانند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا