در پایان این جلسه از محمود شاکری شمسی فرماندار شهرستان یزد و محمد زاده رحمانی فرماندار شهرستان خاتم به عنوان دو فرمانداری که بیشترین فعالیتها را در ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان خود داشته اند و سه نفر از جوانان نخبه اخلاق محور استان به نامهای "سارا رهاوی عزآبادی"، "محبوبه فرزین یزدی" و "امین امیرحسینی" با اهدای لوح تقدیر و تندیس به مناسبت هفته جوان توسط استاندار یزد تجلیل گردید.

استاندار یزد گفت : ضروری است تمام دستگاههای اجرایی و نهادهای استان با همکاری و همگرایی لازم برای رفع مشکلات جوانان و شادابی و بالندگی آنها وارد عرصه شوند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد عصر پنجشنبه 7 خرداد ماه اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در سال جدید با موضوع گرامیداشت ولادت حضرت علی اکبر(ع) و هفته جوان با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ، مدیران کل ستادی استانداری ، مدیرکل ورزش و جوانان استان و افراد عضو این ستاد در سالن مرحوم حمیدیای استانداری برگزار شد.
استاندار یزد در این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، ولادت حضرت علی اکبر(ع) و آغاز هفته جوان به همه جوانان و دست اندرکاران امور جوانان اظهار داشت: در برنامه ریزی برای جوانان باید خود آنها نیز حضور داشته باشند و ضمن شناسایی جامعه هدف که جوانان هستند تمایلات آنها نیز بررسی شود و براساس خواسته های آنها برنامه ریزی و مدیریت لازم را داشته باشیم.
"سیدمحمد میرمحمدی" ادامه داد: اصلی ترین مسئله برای جوانان مسئله اشتغال است و باید برای آنها اشتغال مستمر بوجود آورد و با حل شدن این مشکل، مسئله ازدواج و مسکن نیز به خودی خود حل می شود.
وی افزود: مسئله و معضل جوانان فرهنگ کار است و بسیاری از جوانان ما به دلیل اینکه فرهنگ کار در جامعه به درستی تبیین نشده کار پرافتخار را کار اداری و پشت میز نشستن می دانند و این غلط است و باید در جامعه و استان به گونه ای فرهنگ سازی شود که جوانان به این باور برسند که عزت و احترام هر کس به کارکردن و کارداشتن است .
"میرمحمدی" عنوان کرد : مسئله دیگر این است که باید برای اوقات فراغت جوانان براساس تمایلات آنها برنامه ریزی مناسب انجام داد و اقدامات مستمری در این رابطه صورت گیرد، بعنوان مثال در استان باید برای نوجوانان و جوانان حداقل در هفته ده ساعت برنامه سازنده داشته باشیم.


اعتماد و اطمینان فراوان به جوانان دارم


رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان استان گفت : باید کمیته ای با عنوان کمیته گفتگوی جوانان در زیر شاخه این ستاد تشکیل شود تا جوانان بتوانند در این کمیته با هم به گفتگو بنشینند، مسائل و مشکلات یکدیگر را مطرح نمایند و حاصل این گفتگو این خواهد شد که تبادل افکار بوجود می آید و خلاقیت و رشد فکری ایجاد می شود و بسیاری از مشکلات و معضلات با این تبادل اندیشه ها قابل حل خواهد بود.
استاندار یزد اظهار داشت : من اعتماد و اطمینان زیادی به جوانان دارم چرا که هر کجا این جوانان عزیز را در کارها و فعالیتها مشارکت داده ایم نتیجه بهتری حاصل شده و در اجرای آن برنامه موفق تر بوده ایم.
در ابتدای این جلسه مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان به ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل به مناسبت هفته جوان پرداخت و از برگزاری برنامه های متنوع در حوزه جوانان و برپایی جشنهای مختلف در این هفته خبر داد.
در ادامه این جلسه نیز هر کدام از نمایندگان دستگاهها و نهادهای عضو ستاد ساماندهی امور جوانان به ارائه گزارشی از برنامه هایی که قرار است در هفته جوان انجام دهند پرداختند.
گفتنی است در پایان این جلسه از محمود شاکری شمسی فرماندار شهرستان یزد و محمد زاده رحمانی فرماندار شهرستان خاتم به عنوان دو فرمانداری که بیشترین فعالیتها را در ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان خود داشته اند و سه نفر از جوانان نخبه اخلاق محور استان به نامهای "سارا رهاوی عزآبادی"، "محبوبه فرزین یزدی" و "امین امیرحسینی" با اهدای لوح تقدیر و تندیس به مناسبت هفته جوان توسط استاندار یزد تجلیل گردید.





سایت خبری یزد فردا

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا