سومین گردهمای زیرساخت ایمیدرو مجتمع ها و شرکت های تابعه با موضوع مدل های جدید سرمایه گذاری در تدمین زیرساخت های بخش معدن و صنایع معدنی به میزبانی مجتمع معدی مهدی اباد در سالن فرمانداری شهرستان مهریز برگزار گردید.

این مراسم با سخنرانی و توضیحات  مهندس رنجبر معاونت  زیرساخت ایمیدرو در خصوص محور مورد بحث در این گردهمایی که نشأت گرفته از گزارش مجمع جهانی اقتصاد در سالهای 2013 و 2014 در خصوص زیرساخت و روشهای تأمین سرمایه آن بود آغاز گردید.
پس از آن فرماندار مهریز سخنرانی خود را ایراد نمود و ضمن خوشامدگویی به حاضرین، گزارشی از وضعیت شهرستان مهریز و منطقه بهادارن و معدن سرب و روی مهدی آباد را ارائه نمود.

سید محمد رستگاری در ادامه با توجه به فعالیت های جدید سرمایه گذاری به چالش های زیرساختی توسعه این معدن از جمله آب و برق و گاز و اتصال جاده معدن به جاده سنتو اشاره و از اقداماتی که در این خصوص انجام شده، پرداخت.
در ادامه مهندس صفری مدیر مجتمع معدنی مهدی آباد با تشریح وضعیت معدن و ذخایر قابل ملاحظه آن در زمینه روی و باریت و فعالیت های صورت گرفته در معدن در ماههای گذشته اعلام داشت: 4 طرح بهره برداری در مجتمع در حال اقدام است که شامل باطله برداری به میزان 188 میلیون تن طی 4 سال ، احداث کارخانه فرآوری و تولید 100 هزار تنی شمش روی ، احداث کارخانه فراوری و تولید 100 تن کنستانتره روی و احداث کارخانه فرآوری باریت مجتمع است.
یکی از کارشناسان ایمیدروهم با ارائه پاورپوینت در خصوص مدل های سرمایه گذاری برای تأمین زیرساخت که ترجمه گزارش اجلاس داووس بود پرداخت و مهندس رنجبر نیز به فراخور توضیحاتی بیان نمود.
مابین ارائه این گزارش ،ضمن حضور مهندس ابویی معاونت برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت وی به ابراز سخن پرداخت و در خصوص سرمایه گذاری در معدن مهدی اباد نکاتی را یاداور گردید.
در ادامه مهندس دهقانپور مدیرکل راه آهن یزد به ارائه گزارشی در خصوص حمل و نقل ریلی و مقایسه ان با حمل و نقل جاده ای و چشم انداز ان در افق 1404 پرداخت.
در پایان حاضرین در گردهمایی به بیان دیدگاههای خود در خصوص محور گردهمایی و چالشهای موجود در بخش زیرساخت واحدهای خود پرداخته و مقرر گردید نتایج حاصله طی روزهای آتی اعلام گردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا