فرماندار يزد از افزايش ميزان رضايتمندي مسافران نوروزي از خدمات سفر در شهرستان يزد خبر داد.

محمود شاكري شمسي در مراسم تجليل از اعضاي ستاد هماهنگي خدمات سفر شهرستان يزد ويژه نوروز 94 با تقدير از زحمات و تلاشهاي شبانه روزي اعضاي ستاد هماهنگي خدمات سفر شهرستان يزد اظهار داشت: بايد با ارزيابي و بررسي عملكرد ستاد و شناسايي نقاط قوت و ضعف، نسبت به برنامه ريزي بهتر و مناسبتر براي سال 95 اقدام شود.

فرماندار يزد با اشاره به نامگذاري سال 95 به عنوان سال خوش آمد گويي به يزد خاطرنشان ساخت: سال آينده فرصت خوبي است براي اينكه بتوانيم بحث گردشگري و ميراث فرهنگي را بيش از پيش رونق دهيم كه قطعاً مي تواند تأثيرات بسيار خوبي را بر اقتصاد استان و شهرستان يزد داشته باشد.

رئيس ستاد خدمات سفر شهرستان يزد با بيان اينكه جلسات ستاد خدمات سفر ویژه نوروز 94 به صورت مستمر و منظم در شهرستان يزد برگزار شد افزود: به لطف خدا و با همکاری و تعامل دستگاههای اجرایی در نوروز سالجاري شاهد خدمات بهتر و مطلوب تری به مسافران نوروزی بوديم.

وي همچنين از اجراي برنامه هاي متناسب با شهادت حضرت زهرا (س) و ايام فاطميه تقدير كرد.

فرماندار يزد اضافه كرد: خوشبختانه در ايام نوروز 94 ميزان نظارت و بازرسي توسط دستگاه هاي ذيربط نسبت به سال گذشته افزايش چشمگيري داشت كه منجر به برخورد قانوني با برخي از متخلفان و افراد سود جو شد.

شاكري شمسي با اعلام اينكه ستاد خدمات سفر شهرستان يزد بر بحث نما و منظر شهري، نظافت، اسكان مسافران، اجراي برنامه هاي مفرح و شاد،‌ برگزاري نمايشگاه هاي عرضه سوغات و صنايع دستي تأكيد داشته است افزود: بنابر آمارهای ارائه شده ، نزديك به 80 درصد مسافران و گردشگرانی که از شهرستان يزد بازديد داشته اند، رضايتمندي خود را از اقدامات و تمهيدات انديشده شده اعلام داشته اند.

در اين جلسه همچنين مديركل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان اظهار داشت: با همراهي و تعامل ميان دستگاه هاي اجرايي در سالجاري با كمترين مشكل در زمينه پذيرايي از مسافران نوروزي مواجه بوديم.

محمد مهدي شرافت افزود: شهرستان يزد به عنوان مركز استان مي تواند نقش مهمي را در تحقق اهداف نامگذاري سال 95 به عنوان سال خوش آمد گويي به يزد داشته باشد.

وي با بيان اينكه با توجه به زيرساخت هاي موجود به دنبال حفظ بازار صنعت گردشگري باشيم افزود: با عنايت به وجود رقابت جدي در ميان استانها بايد به دنبال ارتقاء امكانات و زيرساختهاي موجود باشيم تا بتوانيم توسعه گردشگري يزد را در قالب جهاني به پيش ببريم.

شرافت با اشاره به اينكه در سال 2016 بافت تاريخي يزد ثبت جهاني خواهد شد افزود: کار گروهي به منظور تقسیم وظایف دستگاهها برای مرمت و نگهداری اين بافت ارزشمند و زنده تشكيل شده است.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان خواستار جمع بندي پيشنهادات،‌ انتقادات جهت برنامه ريزي بهتر و مناسبتر براي سال آينده شد.

در ابتداي اين جلسه سرپرست معاونت گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان با اعلام اينكه در تعطیلات نوروز امسال دو میلیون و 900 هزار مسافر ایرانی از اماکن تاریخی و فرهنگی این استان دیدن کردند افزود: از اين تعداد يك ميليون و هفتصد هزار نفر از جاذبه هاي تاريخي شهرستان يزد بازديد نموده اند.

سيد مصطفي فاطمي خاطرنشان كرد: با توجه به آمارهاي ارائه شده بيشتر تعداد اماكن داراي ورودي بازديد شده توسط گردشگران به ترتيب باغ دولت آباد، آتشكده رزتشتيان، زندان اسكندر، خانه لاري ها بوده است.

در اين جلسه هر يك از دستگاه هاي عضو ستاد هماهنگي خدمات سفر شهرستان گزارشي از عملكرد در نوروز 94 و پذيرايي از مسافران نوروزي را ارائه نمودند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا