به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه : همزمان با اولین روز از هفته سلامت صبح امروز همایش رتبه بندی اعطای سیب سلامت با حضوربازرسان مرکز بهداشت و 200 نفر از رستوران داران ، متصدیان سفره خانه های سنتی وچلوکبابی ها و سایر مراکزی که با چک لیست های مرکز بهداشت بازرسی می شوند در محل سالن اجتماعات شهید علیزاده مجتمع آموزشی حضرت امام رضا (علیه السلام ) برگزار شد.

دکتر محمد حسن لطفی معاون بهداشتی دانشگاه ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان این همایش گفت : اعطای سیب سلامت به واحدهای صنفی غذایی تعلق می گیرد که بر اساس ارزیابی بازرسان بهداشتی امتیاز 70 تا 100 را کسب نموده باشند که نمره90 تا 100 رتبه سه سیب سلامت ، دوسیب به رتبه 80تا89 ورتبه یک سیب به واحدهایی که نمره 70 تا 79 را داشته باشند نشان سیب سلامت تعلق خواهد گرفت .

وی در ادامه افزود: چنانچه واحدی در ارزیابی محیطی نمره کمتر از 70 داشته باشد به وی فرصت داده می شود تا ساماندهی لازم را انجام وبه نشان سیب سلامت برسند در غیر این صورت آن واحد تعطیل می گردد.

معاون بهداشتی دانشگاه در زمینه اهداف اعطای سیب سلامت گفت: هدف اصلی رساندن واحدهای صنفی غذایی به رتبه نهایی ایمنی است واجرای طرح اعطای سیب سلامت در استان یزد باعث می شود تا وضعیت بهداشتی واحد های صنفی غذایی ارتقاء یابند این خود باعث می شود غذابا کیفیت بهتر دراختیار مردم قرار گیرد ضمن این که اعتماد مردم نسبت به آن واحد بیشتر خواهد شد در نتیجه منفعت آن علاوه بر تامین سلامت جامعه از نظر معنوی ودنیوی شامل متصدیان واحد های صنفی نیز می گردد .

وی درادامه افزود : از جمله شاخص های اعطای سیب رعایت اصول بهداشتی در محیط و تهیه مواد غذایی، استفاده از محلول های ضدعفونی کننده، نصب تلفن رسیدگی به شکایات بهداشتی در معرض دید مشتریان، اطلاع رسانی از ممنوعیت استعمال دخانیات و نصب جعبه کمک های اولیه می باشد.

 

دکتر لطفی همچنین اظهار داشت : مراحل رتبه بندی اعطا سیب سلامت از طریق سامانه جامع مدیریت بازرسی مرکز سلامت محیط و کار انجام می شود که در ارزیابی اولیه انجام شده 55% از واحدهای صنفی غذایی شرایط مناسب را دارند ودر ارزیابی نهایی نتایج قطعی مشخص خواهد شد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا