آیین اختتامیه چهارمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم با حضور " گوهر شاد پور بافرانی" و "زهرارحیمی" نمایندگان وزارت در پژوهشکده تعلیم و تربیت تالار فرهنگیان یزد برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان در مراسم اختتامیه جشنواره نوجوان سالم اظهار کرد: این جشنواره ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم و با هدف پیشگیری از رفتارهای پرخطر و ترویج شیوه های زندگی سالم در مدارس سراسر استان برگزار شد.

" عباس دهقان" افزود : این جشنواره در 5 رشته مقاله نویسی ، روزنامه دیواری، عکاسی ، نقاشی و فیلم کوتاه و با حضور بیش از 626 نفر از دانش آموزان، والدین و معلمان برگزارگردید.

وی تعداد آثار رسیده در رشته نقاشی را 140 اثر ،عکاسی 138 اثر،10 فیلم کوتاه ، مقاله 131 اثر و 67 روزنامه دیواری بیان کرد و افزود: از این تعداد آثار ارسالی تعداد 41 اثر برتر و 34 اثر برگزیده توسط داوران به مرحله استانی راه یافتند.

دهقان تصریح کرد: برای اینکه نوجوانان سالمی داشته باشیم باید قدرت " نه گفتن " را در دانش آموزان تقویت کنیم تا بدون اندیشیدن و با سرعت جذب برنامه ها و شرایط نامطلوب اجتماعی نشوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل، گذر از نوجوانی را یکی از حساس ترین سالهای عمر انسان دانست و افزود : در این دوره سنی به لحاظ تغییر در جسم و رفتار، سالهای پر شور و هیجانی عمر انسان را تشکیل می ده و اگر نوجوانان  این دوران  را با سلامت طی کنند می توانند آینده خود و جامعه را بسازند.

" بمانعلی روستایی" دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد نیز در ادامه این مراسم گفت : جشنواره نوجوان سالم فرصتی برای حضور دانش آموزان و نوجوانان در امر پیشگیری است و در این جشنواره توان هنری دانش آموزان در حوزه های نقاشی، فیلم و عکس و ... شناسایی و شکوفا می شود.

همچنین در ادامه پیام معاون تریت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش توسط " گوهر شاد پور بافرانی" نماینده وزارت آموزش وپرورش قرائت شد.

گفتنی است در پایان از نفرات برتر چهارمین جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم با اهدای تندیس و هدیه نقدی از آنان تجلیل شد.

 

 

 













  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا