معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد با اشاره به فراز و نشیب های مسایل بودجه  ای و مالی کشور و استان، بر توزیع اعتبارات استانی در چارچوب قانون، ضوابط و مقررات تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، " عباسعلی رضایی  " در مراسم تودیع و معارفه معاون جدید نظارت مالی این اداره کل و رئیس خزانه معین استان افزود: بودجه کشور که توسط دولت و مجلس مشخص و بسته می شود باید بر اساس ضوابط  و مقررات، بین دستگاههای اجرایی توزیع شود.

وی قانونمداری را یکی از شعارهای دولت تدبیر و امید برشمرد و تصریح کرد: آنچه در قوانین و مقررات آمده است باید مد نظر قرار گیرد و بودجه به نحو مطلوب توزیع شود.

وی استفاده از فناوری روز را در پیشبرد امور یادآور شد و گفت: امروز شاهد آن هستیم که به دلیل مکانیزه شدن و الکترونیکی شدن بحث مالی و دریافت و  و پرداخت ها ، مسایل مالی در کمترین زمان ممکن انجام و اعتبارات واریز و توزیع می شود.

وی وظایف متنوع اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد را یادآور شد و خزانه داری را یکی از وظایف این دستگاه برشمرد و بر همکاری و تعامل سایر دستگاهها با این مجموعه تاکید کرد و گفت: متاسفانه به دلیل اهمیت زیاد کار این بخش، بقیه بخش ها در حاشیه قرار گرفته است.

وی توجه به بحث نظارت مالی و اموال دولتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید سیستم جامع و کاملی در این زمینه پیاده سازی و امیدواریم سیاست گذاری لازم در این زمینه در سطح کلان انجام شود.

معاون استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش اجرای نظام حسابداری تعهدی در دستگاههای اجرایی را گام مهم دولت و وزارت امور اقتصادی و دارایی در جهت نظم بخشیدن به مسایل مالی عنوان و آمادگی استان را برای اجرای خوب آن اعلام کرد.

رضایی گفت: باید تلاش کنیم تا به نحوشایسته و مناسب برای اجرای آن ورود پیدا کنیم و آنچه که وظیفه استان و دستگاههای اجرایی است به نحوه شایسته عملیاتی شود.

وی با قدردانی از تلاش های اداره کل امور اقتصادی و دارایی به ویژه در بحث بودجه ای و نظارت مالی، فعالان این بخش را افرادی پرتلاش و متعهد توصیف کرد و گفت: این اداره کل با کمترین مشکل به وظایف خود عمل می کند و امید واریم بتوانیم در راستای پیشرفت استان گام برداریم.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا