نمایش بزرگ "فصل شیدایی" به کارگردانی سعید اسماعیلی، از 5 تا 14 اردیبهشت در یزد اجرا می شود.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، رئیس حوزه هنری یزد با اعلام این خبر گفت: نمایش چند رسانه‌ای "فصل شیدایی" به کارگردانی سعید اسماعیلی و به نویسندگی و روایت رسالت بوذری از 5 تا 14 اردیبهشت در یزد به روی صحنه می رود.
محمد صادق کوچک زاده گفت: "فصل شیدایی" روایتی است از سلسلة العشاق که خلقت حضرت آدم(ع) تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) را با محوریت توسل به پنج تن آل عبا(ع) را روایت می کند.
دبیر اجرایی نمایش "فصل شیدایی" به حضور 120 هنرمند در اجرای این نمایش اشاره کرد و اظهار داشت: این اثر در فضایی بالغ بر 15 هزار متر مربع اجرا خواهد شد.
وی با بیان این که اجرای این نمایش همزمان با سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس آغاز می شود افزود: این نمایش به مدت 10 شب از ساعت 20:30 در دهکده "مقاومت" در کنار پارک کوهستان به روی صحنه می رود و تماشای آن برای عموم مردم رایگان است.
کوچک زاده با اشاره به این که بخش معاصر این نمایش چند رسانه‌ای متناسب با موضوعات بومی هر استان طراحی و اجرا می شود، گفت: در بخش معاصر ویژه استان یزد، گوشه هایی از حوادث و رشادت های مردم دارالعباده در دوران انقلاب و دفاع مقدس به نمایش در می آید.
دبیر اجرایی نمایش "فصل شیدایی" ادامه داد: در این بخش، حادثه دهم فروردین یزد، نقش محوری شهید صدوقی(ره) در انقلاب و دفاع مقدس، ایثار و رشادت های رزمندگان گردان امام حسین(ع) یزد در عملیات رمضان در سال 1361 باز سازی و به نمایش در می آید و به گوشه ای از شکست مفتضحانه حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس هم اشاره خواهد شد.
کوچک زاده با اشاره به این که "فصل شیدایی" برای نخستین بار در سال 84 در منطقه شوش استان خوزستان کلید خورد گفت: استان یزد دوازدهمین استان کشور است که این نمایش در آن اجرا می شود.
این مقام مسئول با بیان این که بلیط نمایش فصل شیدایی بین ادارات، نهادها و سازمان ها در حال توزیع است افزود: مکان هایی نیز در سطح شهر برای توزیع بلیط این نمایش در نظر گرفته شده است.
رئیس حوزه هنری یزد، ابعاد بزرگ سن نمایش، دکورهای عظیم، وقوع حوادث طبیعی در قالب جلوه‌های ویژه میدانی، استفاده از اسب و ادوات نظامی در صحنه و حضور چند صد نفر هنرور در نمایش را از ویژگی‌های نمایش‌های میدانی برشمرد و افزود: مخاطب با قرار گرفتن در این فضا، انگار خود را در یک سینمای چهار بعدی زنده احساس می کند و با آن ارتباط تنگاتنگ پیدا خواهد کرد.
دبیر اجرایی نمایش "فصل شیدایی" با بیان این که این نمایش تولید مرکز مُهنّا(مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی) است اظهار داشت: مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی علاوه بر اجرای نمایش میدانی و بومی سازی آن، آموزش هنرمندان مستعد و جوان استان‌ها را در دستور کار دارد و تلاش می کند با تقویت این توان بومی، نمایش های مناسبتی و ارزشی طراحی و اجرا کند.
کوچک زاده، ترویج و تبلیغ مفاهیم و آموزه‌های اسلامی و انقلابی در قالب هنر، ترویج فرهنگ شهامت و شهادت در طول تاریخ تشیع، روشنگری و تبیین خط حق و باطل در طول تاریخ بشریت، تبیین و ترویج وحدت ملی در سایه روحیه ولایت مداری، شکوفایی روحیه امید و انتظار به فرج منجی عالم و ترویج سبک زندگی اسلامی انقلابی را از اهداف اجرای این نمایش عنوان کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا