معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت : اهمیت دادن به حضور مردم و واگذاری امور به سازمانهای مردم نهاد از رویکردهای اصلی دولت تدبیر و امید است.

پیش از ظهر دوشنبه 31 فروردین ماه جلسه هیات نظارت بر سازمانهای مردم نهاد استان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد ، اعضای این هیات و مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در دفتر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد برگزار شد .
در این جلسه " محمد علی طالبی "  اظهار داشت : دولت یازدهم به فعالیتهای سازمانهای مردم نهاد بسیار علاقه مند است و امروز فضای بسیار خوبی در کشور برای فعالیت تشکلهای مردمی فراهم شده است.
وی ادامه داد: همانطور که رویکرد دولت نیز واگذاری امور به سازمانهای مردم نهاد است امید داریم در این راستا اقدامات موثری برداشته شود .
طالبی افزود : شایسته است سازمانهای مردم نهاد غیر فعال و نیمه فعال از گذشته فعال تر شوند و به سمت شناسایی و اقدام جهت رفع نیازهای مردم گام بردارند .
معاون سیاسي، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد به نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان   " دولت و ملت، همدلی و همزبانی " اشاره و عنوان کرد : باید از ظرفیتهای موجود و پتانسیل سازمانهای مردم نهاد در تحقق فرمایش رهبر فرزانه انقلاب استفاده نمود.
طالبی ضمن تقدیر از اعضای هیات نظارت بر سازمانهای مردم نهاد گفت: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استاندری یزد با توجه به برنامه ها و فعالیتهای که در سال گذشته انجام داده است و برگزاری 3 همایش کشوری موفق به کسب رتبه چهارم در سطح کشور در بین دفاتر امور اجتماعی و فرهنگی استانهای کشور شده و این یکی از بهترین رتبه های این دفتر در چند سال اخیر است.
وی از برگزاری جلسه هیات نظارت بر سازمانهای مردم نهاد به صورت دو هفته یک بار خبر داد و اظهار داشت : ضرورت دارد بر فعالیتها سمن ها نظارت بیشتری صورت گیرد و سازمانهای مردم نهاد در حوزه های مختلف را فعال نمود.
در ابتدای این جلسه مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد ضمن تشکر از اعضای حاضر درجلسه از حمایتهای معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در راستای فعالیتهای این دفتر تقدیر نمود و از رشد 17 درصدی تشکلهای مردمی در دولت تدبیر و امید خبر داد.
مجید جوادیان زاده همچنین به برنامه های دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد در سال گذشته اشاره و عنوان کرد : 3 نشست ملی ، 4 کارگروه علمی وآموزشی با حضورمدیران مرتبط با سازمانهای مردم نهاد و بازدید از تشکل های مردمی فعال در استان از جمله فعالیتهای این دفتر بوده است .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا