آیت الله ناصری گفت: باید با بهره گیری از زبان هنر و ابزار هنری، وقایع تاریخی به ویژه سیره اهل بیت(ع) و مکتب تشیع را باز سازی نمود و آن را به صورت سمعی و بصری برای مردم تبیین کرد.
نمایش بزرگ "فصل شیدایی" به کارگردانی سعید اسماعیلی و به نویسندگی و روایت رسالت بوذری، از 5 تا 14 اردیبهشت در یزد اجرا می شود.
به همین منظور اعضای ستاد اجرایی این نمایش با آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد دیدار کردند.
در این دیدار که سردار فتوحی فرمانده سپاه الغدیر، کوچک زاده رئیس حوزه هنری یزد و دبیر ستاد اجرایی، حجت الاسلام والمسلمین نجیمی دبیر جبهه فرهنگی استان، دشتی رئیس سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری یزد و محمد نیاکان مدیر تولید نمایش و نماینده مرکز هنر های نمایشی انقلاب اسلامی حضور داشتند، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ضمن تشکر از برگزار کنندگان، این رویداد هنری را کاری بسیار خوب و ارزشمند دانست.
آیت الله محمد رضا ناصری خاطر نشان کرد: باید از تعزیه و هنر نمایش برای تبیین وقایع تاریخی مختلفی که در اسلام وجود دارد به نحو مطلوب استفاده کنیم.
امام جمعه یزد تصریح کرد: باید این وقایع به ویژه تاریخ و سیره اهل بیت(ع) و مکتب تشیع را با بهره گیری از زبان هنر و ابزار هنری باز سازی نمود و آن را به صورت سمعی و بصری برای مردم تبیین کرد تا با حقایق تاریخی خود بیشتر آشنا شوند.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اظهار داشت: باید زمینه های مناسب برای مقاله با این همجه ها در عرصه فرهنگی داشته باشیم .
آیت الله ناصری تأکید کرد: باید با آموزش و توجیه رزمندگان و کسانی که در جبهه ها حضور داشته اند، در جهت تولید فیلم هایی با موضوع دفاع مقدس بیش از پیش اقدام کرد.
امام جمعه یزد تصریح کرد: رزمندگان می توانند معنویت جبهه و جنگ و آن چه که دیده اند را در قالب های هنری، بهتر و ملموس تر به نسل امروز به ویژه جوانان منتقل کنند.
وی با اشاره به ضرورت درس گرفتن از رویدادهای مختلف تاریخی افزود: باید از حقایق تاریخ و ریزه کاری های آن درس گرفت و نتایج آن را به صورت کامل و مناسب به جامعه انتقال داد.  
در ابتدای این دیدار اعضای ستاد، گزارشی از روند اجرایی و پیشرفت مراحل کار ارائه کردند.









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا