وزیر جهاد کشاورزی گفت: شرکت پشتیبانی امور دام روزانه ۷۰۰ تا هزارتن گوشت مرغ خریداری و ذخیره سازی می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمود حجتی با اشاره به اینکه پس از بازار شب عید میزان تقاضا برای گوشت مرغ کاهش یافته است افزود: وزارت جهاد کشاورزی به منظور جلوگیری از زیان مرغداران مازاد تولید را از بازار جمع آوری می کند تا قیمت گوشت مرغ متعادل باشد.

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی بازار را برای ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا و در سطح کلان مدیریت می کند و در سطح خرد وارد بازار نمی شود و مسئولیتی ندارد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: از آنجا که شب عید با تقاضای بیش از حد معمول مواجه بودیم برای کنترل بازار و جلوگیری از روند افزایش قیمت گوشت مرغ حدود 60 هزار تن مرغ منجمد عرضه شد.

حجتی گفت: تقاضای شب عید برای گوشت مرغ همیشگی است بنابراین برای تأمین این تقاضا آمادگی لازم را داشتیم.

وی افزود: هم اکنون بعد از پایان تعطیلات نوروز عرضه بر تقاضا پیشی گرفته است بنابراین در مبادی تولید در سطح مرغداری ها و کشتارگاه ها به خرید مازاد تولید اقدام کردیم.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین از تصمیم گیری دولت برای مدیریت بازار در سطح خرد خبر داد و گفت: در جلسه دولت قرار شد سازمان مدیریت و برنامه ریزی این موضوع را بررسی کند تا دستگاه مسئول مشخص شود و برای مدیریت بازار حضور پیدا کند.

حجتی افزود: وزارت جهاد کشاورزی بازار را در بخش کلان مدیریت می کند تا اگر تولید کسری داشت از طریق واردات نیاز را تأمین کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا