سعیدفتحی سرپرست یزد فردا طبس / دبیر ستاد بزرگداشت پنجم اردیبهشت گفت: مراسم سالروز شکست مفتضحانه و خفت‌بار حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس، پنجم اردیبهشت‌ماه و همزمان با سالروز این واقعه‌ی مهم تاریخی در محل صحرای طبس و باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.
مهدی صادق‌احمدی اظهار داشت: مراسم سالروز شکست مفتضحانه و خفت‌بار حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس، پنجم اردیبهشت‌ماه و همزمان با سالروز این واقعه‌ی مهم تاریخی در محل صحرای طبس و باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مقامات کشوری و لشگری، خانواده معظم شهید محمد منتظر قائم تنها شهید این واقعه، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، جانبازان، آزادگان و میهمانانی از مرکز استان خراسان جنوبی و سایر استان‌های همجوار نیز به این مراسم دعوت شده‌اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج طبس و دبیر ستاد بزرگداشت پنجم اردیبهشت افزود: اعزام مردم به صحرای طبس ساعت 8 صبح شنبه 5 اردیبهشت همراه با رژه موتوری از مقابل ناحیه مقاومت بسیج طبس واقع در بلوار شهید مطهری این شهر انجام و مراسم ساعت 10 صبح شنبه در محل صحرای طبس آغاز می‌شود که این مراسم تا اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و نماز شکر ادامه خواهد یافت.

وی بیان کرد: 200 نفر از پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس نیز پس از کویرنوردی، خود را به محل برگزاری این مراسم خواهند رساند.

صادق‌احمدی یادآور شد: برخی از قطعات، تجهیزات و آثار بجامانده از هواپیماها و بالگردهای آمریکا در جریان شکست طبس نیز همزمان با پنجم اردیبهشت به محل صحرای طبس منتقل شده و به برای عموم به نمایش در می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: به شکرانه شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس، ویژه برنامه‌های متعدد دیگری نیز در این شهرستان برگزار می‌شود که برگزاری دعای ندبه به صورت کشوری صبح روز جمعه 4 اردیبهشت در محل آستان مبارک حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) طبس با همکاری هیأت رزمندگان اسلام همراه با پخش زنده از شبکه یک سیما، برگزاری آئین شکرگزاری به درگاه الهی جمعه شب در محل همین آستان مبارک، و برگزاری مراسم و یادواره‌های شهدا در 4 و 5 اردیبهشت در مساجد و هیأت‌های مذهبی شهرها و روستاهای سطح شهرستان طبس از جمله‌ی آن است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا