فرماندار يزد در همايش " بانوان فاطمي " بخش زارچ گفت: زنان با پيدايش اسلام به كرامت انساني و موقعيت اجتماعي خويش دست يافتند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، در هفتمين روز از هفته بزرگداشت مقام زن، همايش " بانوان فاطمي‌" با حضور فرماندار، امام جمعه بخش زارچ، رئيس اداره طرح، برنامه و اموراستانها و توانمندسازي سازمانهاي مردم نهاد وزارت كشور، مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري‌، معاون برنامه ريزي، اداري و مالي فرمانداري، بخشدار زارچ، جمعي از روساي ادارات و نهادها و بانوان فعال بخش زارچ برگزار شد.

محمود شاكري شمسي در اين همايش با تبريك هفته بزرگداشت مقام زن، افزود: اگر بانوان براي رسيدن به سعادت دنيا و آخرت هستند، بايد سيره و روش حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان بهترین الگوی دینداری و ولایت‌مداری را در زندگي خود به كار بندند.

فرماندار يزد تصريح كرد: حضرت صديقه كبري (س) الگویی کامل و برتر نه تنها برای بانوان بلكه براي همه بشريت مي باشند.

وي اظهار داشت : جايگاه زن در اديان و فرهنگ هاي مختلف متفاوت است، اما زن به كرامت انسانى خويش دست يافت، موقعيت اجتماعى خويش را به دست آورد و از حقوق و آزادى‏هاى حقيقى برخوردار گشت.

شاكري شمسي با تقدير از برگزاري همايش بانوان فاطمي در بخش زارچ ابراز داشت: برگزاري اين همايش ها مي تواند فرصت مناسبي برای ترویج معارف فاطمی در جامعه اسلامی باشد و هر گونه تلاش برای آشنا کردن مردم با جایگاه و اهمیت نقش مادران در جامعه تأثیر گذار بوده و در راستای اعتلای فرهنگ اجتماع نقش موثری را دارد.

مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد در ادامه اين همايش اظهار داشت: هفته بزرگداشت مقام زن فرصت مناسبي است تا به فرموده رهبر معظم انقلاب تا با تأمل بر زندگي فردي و اجتماعي حضرت زهرا (س) راه و روش ايشان را ملاك زندگاني خود قرار دهيم.

فخرالسادات خامسي اضافه كرد: زنان ايران اسلامي بايد با الگو پذيري از جنبه هاي مختلف زندگاني حضرت فاطمه (س) نظير طهارت، عفت، پاكدامني،‌ همسرداري،‌ حق مداري، حضور فعال در عرصه هاي اجتماعي،‌ تربيت فرزندان و ... را در زندگي خود به كار بندند.

مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري همچنين با بيان اينكه زنان ايران اسلامي به زن بودن و مسلمان بودن افتخار مي كنند افزود: زن مسلمان ايران پيرو مكتبي است كه بزرگترين عزت و افتخار را براي آنان داشته و وابسته به نظامي هستند كه بنيانگذار آن حضرت امام خميني (ره) اين قشر پر افتخار را مايه مباهات و سرافرازي جامعه مي داند.

شايان ذكر است در اين مراسم با اهداء لوح تقدير از سوي فرماندار يزد، از خانمها معصومه آسايش همسر شهيد گرانقدر غلامرضا فاضلي و كشاورز زن نمونه،‌دكتر مريم كريمي زارچي پزشك متخصص، صديقه رحيمي بانوي فعال بسيجي، مرضيه نايبي و طيبه باقر پور بانوان فعال در حوزه اجتماعي و طاهره ياوري بانوي فعال در امور خيريه تقدير شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا