به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد همایش ضرورتهای حفاظت و احیای بناها و بافت های تاریخی با نگاه موردی به شهر تاریخی یزد با حضور مدیرکل و معاونین میراث فرهنگی و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در این مراسم ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان و بزرگان معماری اصیل ایرانی اظهار داشت: باتوجه به حجم بالای بافت تاریخی یزد رسانه های مختلف در آگاهی و بالابردن سطح دانش مردم نقش بسزایی را ایفا می کنند. همچنین پاسخ گویی به سئوالات مردم توسط مسئولین این امر از دیدگاه های مختلف نیز می تواند مشکلات زیادی را رفع کند.

محمدمهدی شرافت افزود: در 15 سال گذشته بالغ بر سه میلیارد و ششصد میلیون تومان اعتبار توسط میراث فرهنگی در مجموعه بافت تاریخی هزینه گردیده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: با انجام برنامه ریزی صحیح در راستای حفظ میراث فرهنگی و اشاعه فرهنگ گردشگری و ترویج صنایع دستی می توان به طور مستقیم در بخش صنعت ایجاد اشتغال نمود.

وی خواستار ارائه راهکار و شناساندن میراث فرهنگی و بافت تاریخی توسط مسئولین کلیه دستگاه های اجرایی شد و خاطرنشان ساخت: باید همکاری تنگاتنگ بین دستگاه ها به ویژه میراث فرهنگی و شهرداری ایجاد شود و شورای هماهنگی بافت قدیم با همکاری صادقانه همانند گذشته جایگاه یزد را روز به روز ارتقا دهند.

شرافت عنوان کرد: نکته برتری که هم اکنون یزد دارد این است که با پرورش جوان های بسیار خوب در دانشگاه ها که معماری را به عنوان یک شغل و منبع درآمد نگاه نمی کنند بلکه با عشق به این رشته روی می آورند یکی از مواردی است که می توان با به کارگیری آنان از پیشنهادات و همکاری های بی دریغشان جهت بهبود شرایط بافت و پیشرفت یزد بهره برد و افتخار به یادگار مانده را با کیفیت مناسبتری به مدیران بعدی اعطا کرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا