اولین نشست هیأت مؤسس بنیاد حامیان دانشگاه یزد با حضور معاون اداری و مالی وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری در دانشگاه یزد برگزار شد و در خصوص انتخاب رییس، ناظر و منشی هیات موسس، همچنین اساسنامه و انتخاب هیات امنا بحث و گفتگو شد.

مشاور رییس و مدیر حوزه ریاست دانشگاه با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای تشکیل این بنیاد گفت: بنیاد حامیان دانشگاه یزد از اولین روزهای آغاز به کار مدیریت جدید این دانشگاه در دستور کار قرار گرفت و در سال 93 دستورعمل به همراه اساسنامه این بنیاد از سوی معاون اداری مالی وزارت علوم ابلاغ شد که باعث جدی تر شدن فعالیت ها در این زمینه شد.

 دکتر سید محمود زنجیرچی گفت: مسؤولیت راه اندازی این بنیاد بر عهده دکتر جلیل شاهی مشاورعالی رییس دانشگاه یزد بوده و دکتر محمد صالح اولیاء رییس دانشگاه یزد، دکتر حاجب مرتاض به عنوان نماینده صنف پزشکان، خیراللهی نماینده صنف بازاریان، احرامیان نماینده صنف صنعتگران، مهندس بی طرف به عنوان یکی از مسؤولان ارشد اجرایی سابق و استاندار وقت یزد در بدو تأسیس دانشگاه، حجت الاسلام شیخ حسن معزالدینی نماینده روحانیان اعضای هیات مؤسس این بنیاد را تشکیل می دهند.

وی در خصوص مباحث مطرح شده  در این نشست گفت: رییس دانشگاه یزد طی گزارشی با اشاره به کمک های خیرین بهع دانشگاه، گفت: تاکنون مجموعاً بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان ساختمان و فضای خیرساز در دانشگاه یزد احداث شده است.

دکتر زنجیرچی همچنین افزود: در این نشست دکتر جلیل شاهی مشاور عالی رییس دانشگاه یزد نیز با اشاره به اینکه این دانشگاه با کمک خیرین راه اندازی شده است تاکید کرد جمع متمرکز و مورد اعتماد این هیات می تواند بسیار به مردم کمک کند.

به گفته وی، در این نشست دکتر امید معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز با تاکید بر سیاست اصلی وزارت علوم مبنی بر جلب کمکهای مردمی، گفت: حدود ۳۲ میلیارد تومان ردیف بودجه مجزا که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است برای تکمیل پروژه هایی استفاده می شود که ۵۰ درصد آن را خیرین سرمایه گذاری کرده اند.

دکتر زنجیرچی با اشاره به اینکه نشست بعدی این هیات ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۴ برگزار خواهد شد افزود: امیدواریم بتوانیم مقدمات ثبت  بنیاد دانشگاه یزد را فراهم کرده تا با جذب بودجه های مردمی و کمک های وزارت علوم، شاهد یک جهش بزرگ در حوزه های عمرانی و احداث ساختمان های آموزشی و کمک آموزشی باشیم.

خبرنگار: الهام میرفخرایی

عکاس: مهدی دهقان چناری

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا